مدیر تیم‌های ملی بوکس ایران پس از کسب دو سهمیه المپیک توسط دانیال شه بخش و سیدشاهین موسوی در رقابت‌های انتخابی المپیک، گفت: کسب مدال المپیک 2020 برای بوکس ایران دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۸۳۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 12 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،رضا مهدی پور ، در تشریح عملکرد تیم ملی ایران در رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک در قاره آسیا به میزبانی اردن، اظهارکرد: در دوره قبل رقابت‌های انتخابی المپیک، ایران تنها یک سهمیه توسط احسان روزبهانی کسب کرد که آن هم بصورت مستقیم نبود و طی چند مرحله بدست آمد.

وی تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌های انتخابی المپیک، تیم ما تنها در مرحله اول رقابت‌ها دو سهمیه مستقیم کسب کرد که دستاورد رضایت بخشی است.

مدیر تیم‌های ملی بوکس ایران تاکید کرد: عملکرد خوب بوکسورهای ما در این رقابت‌ها باعث شد تا برای اولین بار تابوی ازبک‌ها و قزاق‌ها را بشکنیم و بتوانیم آنها را شکست دهیم.

وی تصریح کرد: در این رقابت‌ها، درحالی حریفان قدرتمندی مانند چین و چین تایپه و برخی کشورهای صاحب نام بوکس در مقابل بوکسورهای ما حرفی برای گفتن نداشتند که در دوره‌های گذشته در مقابل بوکسورهای سوریه و حتی عراق هم شکست می ‌خوردیم.

مهدی پور اضافه کرد: با توجه به این مسائل می‌توان گفت که بوکس کشورمان روندی روبه جلو دارد و عملکرد کادر فنی را خوب ارزیابی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: البته در این رقابت‌ها انتظار داشتیم حداقل چهارسهمیه را کسب کنیم، اما متاسفانه حق خوری‌های زیادی در حق بوکسورهای ما شد و این موضوع در رقابت‌های امید احمدی صفا در 52 کیلوگرم به وضوح دیده می‌شد.

این مسئول عنوان کرد: بوکسورهای ما پیش از اعزام به این رقابت‌ها تمرینات و تدارکات فوق العاده‌ای داشتند و با آمدن مهدی علی نژاد به عنوان معاونت قهرمانی وزارت ورزش حمایت‌های زیادی از سوی ایشان شد و دست و بال بوکس ایران هم بازتر شده است.

مدیر تیم های ملی بوکس در خصوص عملکرد احسان روزبهانی از امیدهای کسب سهمیه ایران در این رقابت‌ها که حذف شد نیز گفت: روزبهانی از بهترین و تکنیکی ترین بوکسورهای تیم ملی ایران است، اما کم کردن وزن باعث شد تا نتواند در وزن 81 کیلوگرم تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خود را به نمایش بگذارد.

وی اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که احسان روزبهانی در رقابت‌های انتخابی فرانسه در یک وزن بالاتر یعنی 91 کیلوگرم رقابت کند، چراکه در این وزن عملکرد خوبی دارد و البته این درصورتی است که علیرضا استکی سرمربی تیم ملی نیز موافقت کند.

مهدی پور اعلام کرد: با مجموعه برنامه‌ریزی‌ها و تمریناتی که خواهیم داشت، می‌توانیم در رقابت‌های انتخابی فرانسه هم حداقل دو سهمیه دیگر کسب کنیم.

وی در باره احتمال کسب مدال در رقابت‌های المپیک 2020 هم گفت: از مجموع شش کشور برتر دنیا در رشته بوکس، چهار کشور آسیایی هستند و باتوجه به عملکردی که در رقابت‌های اردن داشتیم، می‌شود گفت که گرفتن مدال در رقابت‌های المپیک برای تیم ملی بوکس ایران دور از انتظار نیست.

تیم ملی بوکس کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا که با حضور 151 بوکسور از 35 کشور برگزار شد، در اوزان 57 کیلوگرم( دانیال شه بخش) و 75 کیلوگرم(سید شاهین موسوی) موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار