به دنبال شیوه ویروس کرونا و اعمال تدابیر شدید بهداشتی در استان کرمانشاه کشتارهای غیرمجاز دام و فروش مرغ زنده همچنان وجود دارد که مدیر کل دامپزشکی این استان به این گروه از قصابان که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند، هشدار داد.
کد خبر: ۸۳۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 12 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، شیوع ویروس کورنا چنان سرعتی دارد که اگر از سوی مردم جدی گرفته نشود، به‌زودی همه درگیر آن می‌شوند و به‌دلیل اینکه فعلا درمان مشخصی ندارد، دولت‌ها در سراسر جهان حاضر شدند جامعه را تعطیل کنند که ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

به توصیه پزشکان، مردم با در خانه ماندن و پرهیز از تجمع، تردد و تماس و همچنین رعایت بهداشت در امان خواهند بود و به آمار جدید بیماران اضافه نخواهد شد و به همین راحتی کرونا مهار خواهد شد.

اما، در استان کرمانشاه کشتارهای غیرمجاز دام و فروش مرغ زنده به عنوان یک معضل از قدیم‌الایام وجود داشته و همچنان وجود دارد.

این روزها نیز، به دنبال شیوع ویروس کرونا و اعمال تدابیر شدید بهداشتی در سطح شهرستان‌ها از ممنوعیت ورود مسافر گرفته تا ضدعفونی معابر و تعطیلی اکثر مشاغل، متاسفانه شهروندان همچنان در محله دولت‌آباد کرمانشاه شاهد کشتار غیرمجاز دام و در محله جعفرآباد شاهد عرضه مرغ زنده هستند که کلا جدا از بحث کرونا یک معضل و عامل مهم تهدید کننده‌ای برای سلامتی مردم محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس نسبت به فروش مرغ زنده و کشتار غیرمجاز دام در این استان هشدار داد و اظهار داشت: بزودی (شاید امروز) همراه با گشت‌‌های مشترکی با همکاری نیروی انتظامی، اجرائیات، شبکه بهداشت، دادستانی و فرمانداری‌ به سراغ آن‌ها می‌روند.

امید حاج‌محمدی، سلامت شهروندان را از هر چیزی مهم‌تر عنوان کرد و گفت: پس از ضبط موارد غیربهداشتی درخصوص دام و مرغ، عوامل آن به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه نظارت‌های در حوزه دامپزشکی از هفته گذشته تشدید یافته، افزود: طی همین چند روز، 173 واحد مرغ فروشی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، جوانرود، روانسر، اسلام‌آباد غرب، صحنه و کرمانشاه پلمب شده است.

حاج‌محمدی به فعالیت سه کشتارگاه صنعتی، 10 کشتارگاه سنتی که 6 عدد از این تعداد مجهز به پیش‌سرد هستند و همچنین پنج کشتارگاه مرغ در استان اشاره و بیان کرد: تمامی موازین بهداشتی و شرعی در خصوص ذبح دام در این کشتارگاه‌ها رعایت می‌شود و هم‌اکنون نیز با توجه به شیوع کرونا ویروس 2 بار در روز هم کشتارگاه‌ها و هم خودروهای حمل بار، ضدعفونی می‌شوند.

وی ادامه داد: نیم درصد از طیور استصالی نیز در کشتارگاه‌های مرغ استان ضبط می‌شود تا محصولی کاملا بهداشتی به دست مردم برسد.

حاج‌محمدی گفت: کرونا ویروس بیماری مشترک بین انسان و دام نیست، از انسان به انسان منتقل می‌شود از این رو سلامتی کارکنان کشتارگاه‌های استان برای ما خیلی مهم است که خوشبختانه هیچکدام از آن‌ها تا به امروز مبتلا با کویدو 19 نیستند.

این مسؤول در پایان از مردم خواست، گوشت و فرآورده‌های پروتئینی خود را به صورت بسته‌بندی از مراکز معتبر تهیه کنند و از کسانی که در زمینه کشتار غیرمجاز دام و مرغ فعالیت دارند به هیچ وجه خرید نکنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار