مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: استان البرز با توجه به شیوع ویروس کرونا، در ایام نوروز پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی نخواهد بود.
کد خبر: ۸۳۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 11 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ فخرالدین صابری اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تلاش برای کاهش گسترش این ویروس، استان البرز در ایام نوروز پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی نخواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز پیرو دستورالعمل‌های ابلاغی به واحدهای پذیرایی و اقامتی استان شاهد کاهش حضور مسافران در این مکان‌ها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز افزود: در ایام تعطیلات نوروزی مسافری در واحدهای اقامتی استان البرز پذیرفته نمی‌شود.

صابری گفت: در بحث اعمال منع ورود خودروهای غیربومی و حضور مسافران در البرز نیز باید توجه داشت که این استان گذرگاه عبوری حدود ۱۴ استان کشور است در نتیجه آن محدودیت‌هایی که برای مسدود کردن راه‌ها و یا لغو عبور و مرور مسافران در برخی استان‌های کشور اعمال می‌شود را نمی‌توان برای شهری مانند کرج اجرایی کرد که گلوگاه ارتباطی میان چند شهر است.

وی عنوان کرد: برای کنترل تردد خودروهای غیربومی در استان حتی در ایام تعطیلات نوروز امسال دستورات مقامات ارشد استان از جمله استاندار و مقامات قضائی استان اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با تاکید بر اینکه حضور مسافر و گردشگر در واحدهای اقامتی البرز چندان محسوس نیست، افزود: شهرستان طالقان به عنوان یک منطقه مجزا قابلیت تصمیم گیری برای جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی را دارد و این مهم در شهرستان عملیاتی شده است.

به گفته صابری برای اعمال ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به دیگر شهرهای البرز نیز مانند طالقان نظر مقامات استان از جمله استاندار، کمیته استانی مبارزه با کرونا، مدیریت بهداشت و درمان البرز، دستگاه قضائی و مدیریت آن شهرستان کارساز است.

وی در پایان توضیح داد: به یقین وقتی منع ورود به استان‌های شمالی کشور اعمال شود از حجم خودروهای عبوری از البرز کاسته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار