فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: از ابتدای شیوع این ویروس برنامه‌ریزی‌های مختلف برای جلوگیری از گسترش این بیماری توسط سپاه امام حسن مجتبی (ع) صورت گرفت و جهت در اختیار گذاشتن تمامی امکانات، تجهیزات و نیروهای سپاه برای مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی شد.
کد خبر: ۸۲۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 07 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ سردار سید یوسف مولایی اظهار داشت: در راستای بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در کرج  یکی از سالن ورزشی سپاه استان تجهیز و آماده سازی شده است.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه سپاه در مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: آماده سازی تجهیزات جنگی نوین در راستای مقابله با آلودگی میکروبی،‌ لباس های استریل و ماسک از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت کنترل و ریشه کن شدن بیماری کرونا بوده است.

مولایی با بیان اینکه  چند دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل جهت انتقال، 2 درمانگاه شهری و یک درمانگاه پادگانی جهت بستری بیماران آماده سازی وکادر پزشکان، پرستاران و امدادگران سپاه نیز برای کمک و همیاری به بیماران آماده باش هستند.

وی در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزش پیشگیری از کرونا توسط سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: این کلاس‌ها برای یک هزار نفر از سپاهیان و بسیجیان برگزار شده است.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز همچنین از تعطیلی همایش‌ها، دوره‌های آموزشی و اردوهای راهیان نور خبرداد و عنوان کرد: تمام اماکن اداری، تغذیه ای سپاه به صورت روزانه ضدعفونی شده و بهداری سپاه  مراکز سپاه استان را کنترل و نظارت می‌کند.

مولایی با اشاره به اینکه تمامی نیروهای سپاه و بسیج  برای همکاری و هماهنگی با کادر درمانی استان آمادگی دارند، خاطر نشان کرد: اکنون نیروهای بسیجی و جهادی استان دراستای پیشگیری شهروندان از آلودگی به ویروس کرونا  عملیات ضدعفونی کردن مساجد، اماکن متبرکه و دیگر اماکن عمومی استان در حال فعالیت هستند.

وی از دیگر اقدامات سپاه به شناسایی محتکرین ملزومات مورد نیاز پیشگیری از این بیماری خبر داد و گفت: تا کنون تعداد زیادی انبار احتکار الکل، ماسک و دیگر وسایل مورد نیاز پیشگیری از ویروس کرونا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه استان البرز کشف شده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز همچنین از اجرای طرح ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم خبر داد و بیان کرد:در صورت نیاز امکانات بهداشتی و پیشگیرانه به آن‌ها اهدا می‌شود.

تمامی دستگاه‌ها با اقدامات مختلف سعی بر کاهش شیوع این بیماری دارند که امیدواریم با رعایت مردم و اجرای این طرح‌ها هر چه زودتر شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری در کشور باشیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار