رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جریان بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان خوی گفت : بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال به دام ها و آغل های روستایی در مناطق زلزله‌زده بخش قطور و حومه در شهرستان خوی خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۸۲۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ 04 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رسول جلیلی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات زلزله‌زدگان بخش قطور خوی اظهار کرد: در زلزله اخیر به بیش از ۳۷۰۰آغل روستایی خسارت وارد شده که تعداد ۵۰۰ راس گوسفند نیز تلف شده اند.

جلیلی افزود: کار امداد رسانی و امهای لاشه های دام های تلف شده از همان ساعات اولیه وقوع زلزله توسط اکیپ های دامپزشکی در حال انجام است و حدود ۱۱۰۰راس دام زنده نیزدر محل های موقت ایجاد شده نگهداری می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد : تیم های واکنش سریع و اکیپ های اعزامی توسط اداره کل دامپزشکی استان در روستاهای زلزله زده بخش قطور حضور دارند تا با اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: با هماهنگیهای بعمل آمده، ایجاد آغل های دامی و احداث جایگاه دام روستائی برای زلزله زدگان بامشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)در حال انجام است .

جلیلی ادامه داد: در راستای حمایت و کمک به مردم مناطق زلزله زده در حدود ۸ تن گوشت مرغ منجمد و ۲ تن‌گوشت قرمز تاکنون به این مناطق ارسال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار