جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهر نظرآباد به ریاست مهندس صادقلو فرماندار نظرآباد و با حضور سامانی رئیس آب و فاضلاب شهری و عسگری شهردار نظرآباد در محل دفتر فرماندار تشکیل گردید.
کد خبر: ۸۲۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 04 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ مهندس صادقلو در این جلسه در خصوص آب شرب نظرآباد گفت: در حال حاضر مجموعا تعداد 34 حلقه چاه به میزان 340لیتر در ثانیه آب شرب مورد نیاز اهالی شهر نظرآباد که جمعیتی بالغ بر 130هزار نفر را شامل میشود تامین می کند.

وی افزود: این میزان آب به دلیل وجود شبکه فرسوده و پرت آب زیاد در شبکه، نبود زون بندی شبکه و همچنین کمبود مخزن ذخیره آب (شهر در مجموع دارای 4مخزن ذخیره آب به حجم 22 هزار مترمکعب می باشد) در مواقع پیک مصرف جوابگوی نیاز شهر نبوده و باعث قطعی آب و یا فشار بسیار کم آن در نواحی مختلف شهر می گردد.

فرماندار نظرآباد در ادامه با تاکید بر ضرورت حل مشکل آب بیان داشت:در راستای حل مشکل آب شرب شهر می‌بایست برنامه‌ریزی بلندمدتی تدوین شود تا در آینده از منابع آب‌های سطحی همچون آب سد طالقان، احداث مخازن ذخیره آب و اصلاح شبکه فرسوده بتوانیم به صورت اصولی مشکلات آب شهر را مرتفع نماییم.

این مسئول اضافه کرد: در میان مدت نیز زون بندی شبکه و حفر چاههای بیشتر می‌تواند در این خصوص کمک حال ما باشد اما با توجه به مشکلات چند روز اخیر در بحث قطعی های مکرر و... باید در اسرع وقت طی برنامه ریزی کوتاه مدتی 3حلقه چاه آب متعلق به شهرداری و 1حلقه متعلق به کارخانه مقدم با ظرفیت 45لیتر در ثانیه وارد مدار شود و همچنین ظرف یک تا دو روز آینده نیز با نصب دیزل ژنراتور در محل چاه آب مهدی آباد، این چاه با ظرفیت 10لیتر در ثانیه وارد مدار گردد تا بتوان مشکل کم آبی را در ایام پایانی سال با توجه به میزان مصرف زیاد آب مرتفع نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار