معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: تمام مدارس، کانون های فرهنگی و سالن های ورزشی این استان در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی شد.
کد خبر: ۸۲۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 04 March 2020

تمام مدارس و سالن های ورزشی البرز ضدعفونی شد

به گزارش «تابناک البرز»؛ فرشید علیزاده اظهارداشت: عملیات ضد عفونی مدارس البرز در قالب طرح ضربتی طبق دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برای پاکسازی مدارس در زمان حاضر از وایتکس و مواد شوینده استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا ، ۲۰ اقدام با رویکرد آموزشی – تندرستی انجام شد.

علیزاده بیان داشت: استفاده از فضای مجازی برای اطلاع رسانی و آموزش های لازم به مراقبان سلامت مدارس نیز در دستور کاری قرار گرفت.

وی برگزاری دوره ضمن خدمت هشت ساعته، ارسال بخشنامه و دستورالعمل ها از طریق اتوماسیون اداری ، نظارت برفرآیند ضد عفونی کردن مدارس، ارسال پیام های آموزشی با موضوع استراحت خانگی و تغذیه در کرونا، چاپ و توزیع پوستر، تهیه و توزیع صابون مایع در مدارس کم برخوردارو پرجمعیت ، تهیه و توزیع مواد ضد عفونی ، برشورهای آموزشی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این حوزه یاد کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ پوستر پیشگیری از کرونا و نحوه شست و شوی صحیح دست ها نیز منتشر و توزیع شد.

علیزاده افزود: مدیران، کارکنان و اعضای شورای معاونین و انجمن اولیا و مربیان مدارس البرز برای ضد عفونی و نظافت مدارس البرز بسیج شده و مشغول آماده سازی فضاهای آموزشی برای بازگشایی شدند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ کد مدرسه دارد و اکنون برای دومین هفته است که دانش آموزان البرز در خانه مانده اند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.در استان البرز حدود ۵۰ نفر و شمار جانباختگان ۶ نفر اعلام شده است.حدود ۱۰ نفر از مبتلایان کرونا در البرز از بیمارستان ترخیص شدند.

برچسب ها: مدارس ، ضدعفونی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار