استاندار کرمانشاه گفت:باید تمامی حقوق پرسنل ، کارکنان شرکتی، قراردادی و پیمانکاری شهرداری استان برای عیدنوروزپرداخت شود.
کد خبر: ۸۲۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 04 March 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه در جلسه شهرداری ها با سازمان همیاری شهرداری به ریاست استاندار در سالن شهدای دولت برگزار شد. هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، با اشاره به اینکه استان و کشور درگیر ویروس کرونا بوده و شهرداران همچون بحران های گذشته مثل سیل باید در کنار مردم بوده و کمکشان کنند ابراز داشت: حتما ضدعفونی و گندزدایی باید در دستورکار شهرداری های استان قرارگرفته تا در مقابله با ویروس کرونا در اتوبان پیشگیری برای مردم آرامش خاطر فراهم کنند.

وی تصریح کرد: باید در جهت کاهش ترس ایجاد شده در فضای مجازی تلاش کرد. درصورتی که در جامعه اخبار کذب و دروغ گسترش داده شود، معکوس واقعیت در شهر حاکم شده و اداره شهر کار دشواری خواهد شد. در راستای کنترل شرایط مرخصی کلیه مدیران از جمله شهرداران استان تا پایان فروردین ماه لغو می شود‌. لازم به ذکر است که شهرداران در پایان سال باید حقوق و مزایای پرسنل شرکتی، قراردادی و حتی پیمانکاری را پرداخت کنند تا هیچ یک از کارکنان شب عید بدون حقوق به خانه نروند. همچنین کلیه فعالیت های شهرداری باید در چارچوب قانون انجام تا منجر به شهرفروشی نشود.

بازوند با بیان اینکه تقاضای بودجه ۱۰۰ میلیاردتومانی برای آسفالت سه شهر سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و ازگله برای هیات دولت ارسال شده و تنها این مبلغ درصورتی در اختیار سه شهردار آن قرار می گیرد که کانکس ها از جمله کانکس های خالی از سطح شهر برچیده می شود افزود: شهرداری قصرشیرین باید در جهت اخذ عوارضی از کامیون هایی که به سمت پایانه پرویزخان می روند در سال ۹۹ اقدام کنند. تمامی شهرداری ها موظف به استفاده از موادضدعفونی کننده بوده تا درصورت حضور مسافران هرچند کم در استان آرامش خاطر برای آن ها فراهم گردد. طرف سه روز آینده سهمیه موادضدعفونی کننده تمامی شهرداری ها باید مشخص شده تا دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان یا غیر رایگان در اختیار ان ها قرار دهند، درصورت واگذاری این مواد به صورت غیررایگان می توان از طرف استانداری بودجه ای در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرارداد تا به صورت رایگان این مواد در اختیار شهرداریها قرار گیرد و فرآیند ضدعفونی کردن در فضای مجازی برای اطمینان خاطر شهروندان منتشر شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۹ برای شهرداری ها از طرف سازمان همیاری شهرداری باید یک هفته زودتر اعلام شود و شهرداران موظفند پیش از اتمام سال ۹۸ میزان بدهی ادارات دولتی به شهرداری ها را به امضای خود و مدیرکل اداره مربوطه رسانده و تحویل استانداری دهند تا در بودجه ۹۹ ادارات درصورت بالا بودن مبلغ حداقل ۵۰ درصد و درصورت پایین مبلغ بدهی تمام آن برای پرداخت توسط اداره کل قرار گیرد.

وی گفت:همچنین شهرداران باید در سال جدید ایجاد درآمد پایدار را درنظر گرفته که این درصورت افزایش درآمد شهروندان که درنتیجه ورود سرمایه گذار به شهر است صورت می گیرد. لازم به ذکر است که جابجایی اداره راهداری در شهرستان روانسر و واگذاری زمین آن که در مرکز شهر است به مکان تجاری گردشگری می توان اشتغال قابل توجهی در روانسر ایجاد کرد.

بازوند با اشاره به غفلت از پتانسیل پارک جنگلی بیستون در پایان ابراز داشت: باید از محل بودجه عمرانی به صورت رایگان مبالغی برای دهیاری ها درنطر گرفت تا در جهت ضدعفونی کردن روستاها اقدام کنند. همچنین باید به دهیاران مسئولیت پدافندروستا را به صورت مکتوب ابلاغ نمود تا همانطور که در سیل ایفای نقش نکردند اقدامات لازم صورت گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار