زارع با بیان اینکه گیلان کانون بحران کروناویروس در کشور است گفت: متاسفانه هنوز شاهد ترددهای غیرضروری در سطح شهر هستیم که نگران‌کننده است.
کد خبر: ۸۲۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 04 March 2020

 

«ارسلان زارع» امشب (سه‌شنبه،۱۳ اسفند) در برنامه مهتاب شبان در گفت‌وگو با مردم استان با اشاره به روند صعودی شیوع کروناویروس در استان گفت: روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان با توجه به دوره ۱۴ تا ۲۸ روزه این ویروس، نسبت به هفته گذشته بیشتر شده و مردم باید توصیه‌های بهداشتی را مورد توجه جدی قرار دهند.

 

استاندار گیلان خودمراقبتی را مهمترین مولفه در پیشگیری از این بیماری دانست و افزود: مردم با خودمراقبتی، عدم حضور در اماکن عمومی و ماندن در منزل مهم‌ترین کمک در پیشگیری از شیوع این ویروس هستند.

 

وی با ابراز نگرانی از روند صعودی شیوع کرونا ویروس در استان اذعان کرد: در روزهای آتی نیازمند تجهیزات بیشتری بوده و ضرورت دارد تخت‌های بیشتری تدارک دیده شود و امروز مقرر شد ۱۵۰ تخت دیگر به تخت‌های اختصاص یافته برای بیماران کرونا در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت اضافه شود.

 

زارع با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اختصاص چند مدرسه برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اعلام کرد: باتوجه به افزایش تعداد مبتلایان و به‌منظور پشتیبانی از بیمارستان تامین اجتماعی رسول اکرم(ص) رشت پیشنهاد شد تا از چند مدرسه برای بستری بیمارانی که با پایان درمان اصلی باید دوران نقاهت خود را بگذرانند، استفاده شود که مورد موافقت قرار نگرفت و مقرر شد در صورت نیاز از درمانگاه‌های تامین اجتماعی برای این موارد استفاده شود.

 

وی ادامه داد: البته بیمارستان‌های بخش خصوصی هم ظرفیت‌های خوبی دارند که باید حداقل ۵۰ درصد ظرفیت خود را به بیماران کرونا اختصاص دهند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار تخت در بیمارستان‌های استان وجود دارد افزود: بیمارستان‌های تالش و لنگرود نیز به‌زودی افتتاح و به مدار خدمات‌رسانی می‌رسند.

 

وی با اشاره به وجود کمبودهایی در تأمین و توزیع اقلام بهداشتی موردنیاز مردم اعم از محلول‌های ضدعفونی کننده و ماسک گفت: جهت رفع کمبودها شرکت‌هایی خط تولید جدید این محصولات را راه‌اندازی کرده‌اند، ولی باید این ظرفیت بیشتر شود.

 

زارع با بیان اینکه افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت می‌شود تصریح کرد: متاسفانه تعداد معدودی با سودجویی، اقدام به احتکار اقلام موردنیاز مردم کرده بودند که دستگاه‌های نظارتی توانستند آنان را شناسایی کنند.

 

وی بر تشدید برخورد با متخلفان تاکید و بیان کرد: در این ایام با افزایش اکیپ‌های بازرسی، نظارت‌ها بیشتر شده تا جلوی سو استفاده‌گران گرفته شود.

 

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر سیر افزایشی کروناویروس در استان وکشور تا اوایل فروردین و ضرورت پرهیز از تجمع‌ها اذعان کرد: در این راستا ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان کاهش یافت ضمن اینکه ادارات با شیفت‌بندی و دورکاری کارکنان خود با اولویت افراد مسن و بانوان موافقت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین کارخانجات استان نیز مکلف شدند نسبت به شیفت‌بندی کارگران خود اقدام کنند.

 

زارع با اشاره به پخش شایعاتی مبنی بر اعلام وضعیت قرمز در شهرستان بندرانزلی عنوان داشت: کرونا ویروس در بسیاری از مناطق استان به‌ویژه مرکز و غرب استان شیوع بیشتری داشته است و برخی بیمارستان‌ها به دلیل محدودیت ظرفیت قادر به پذیرش بیماران نیستند و این به‌معنای قرمز بودن وضعیت نیست.

 

وی با بیان اینکه گیلان کانون بحران کروناویروس در کشور است اعلام کرد: متاسفانه هنوز شاهد ترددهای غیرضروری در سطح شهر هستیم که نگران‌کننده بوده و نشانه جدی نگرفتن موضوع توسط شهروندان است.

 

استاندار گیلان از مردم خواست برای تامین نیازهای ضروری خود اقدام به خریدهای تجمیعی کرده تا از سطح ترددهای شهر کاسته شود و درصورت حضور در اماکن عمومی حتما توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی از تمهیدات لازم برای تامین کالاهای اساسی مردم در این ایام خبر داد و با بیان اینکه کمبودی نخواهیم داشت اظهارداشت: دستگاه قضایی به کسانی که گرانفروشی کنند، رحم نکرده و با شدت برخورد می‌کند و مردم نگرانی بابت کمبود کالا در روزهای آتی نداشته باشند.

 

زارع با اشاره به قطعی آب برخی مناطق طی روزهای گذشته و تاکید بر مصرف بهینه آب افزود: با افزوده شدن منابع جدید به منابع آبی استان، قطعی آب رفع شده اما با افت فشار مواجه هستیم.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که نباید در مورد ویروس کرونا بزرگ‌نمایی کنیم خواستار توجه جدی به این بیماری و رعایت توصیه‌های بهداشتی شد و تاکیدکرد: همه مسئولان نظام در تلاش هستند تا از این دوره با کمترین آسیب گذر کنیم.

 

استاندار گیلان با مقایسه دوران دفاع مقدس و شرایط کنونی کشور خاطرنشان کرد: مردم در دوران دفاع مقدس جانانه جنگیدند و امروز نیز شرایط کشور اضطراری است و باید کمک‌رسان کادر درمان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار