معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست هرگونه خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری در آستانه ایام نوروز را با محیط زیست در میان بگذارند.
کد خبر: ۸۲۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 04 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده ، با بیان اینکه گاهی در شلوغی‌های بازار عید شاهد خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز هستیم، اظهار کرد: این گونه‌ها عمدتا پرندگان وحشی و مهاجر و یا انواع خزندگان( سمندر، برخی مارها و...) هستند که بسیاری از آنها از گونه‌های حفاظت شده و یا در معرض خطر به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: بجز خرید و فروش برخی حیوانات که جنبه تزئینی دارد و قانون خاصی برای آنها نیست، خرید و فروش سایر گونه‌های وحشی و حتی حمل و نقل و نگهداری آنها جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

به گفته ولی‌زاده، در ایام نوروز خرید و فروش این حیوانات با پوشش فروش ماهی عید و... صورت می‌گیرد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از تشدید نظارت محیط زیست و انجام گشت‌های مستمر یگان حفاظت در این ایام به منظور مقابله با خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز خبر داد و عنوان کرد: البته ممکن است مبادی فروش غیرمجازی وجود داشته باشد که از دید ما پنهان بماند، برای مثال گاهی این خرید و فروش‌ها در فضای مجازی و به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را با سامانه 1540 محیط زیست در میان بگذارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار