به مدیران تأکید کردم که وزن سیامند زیادی از حد بالاست و باید از این نظر تحت مراقبت های غذایی باشد تا بیش از این وزن نگیرد ولی هر بار مسئولان وعده آینده را می دادند. قبل از المپیک ریو می گفتند برویم المپیک برگردیم بعد و دوباره همان آش و همان کاسه.
کد خبر: ۸۲۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹ 04 March 2020

او یکی از نابغه های این رشته بود که حالا حالاها و شاید تا ابد کسی نتواند رکوردش را بزند. رکورد رضازاده را زدند. رکورد تالادزه را زدند، ولی این پسر اعجوبه وزنه برداری معلولان بود و بعید می دانم حالا حالاها کسی بتواند رکوردش را بزند.

به گزارش مشرق – فوت ناراحت کننده سیامند رحمان قهرمان طلایی وزنه برداری معلولان پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۱۲ لندن جامعه ورزش کشورمان را در آستانه تدارک برای ورود به بازیهای پیش روی المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ تحت تأثیر قرار داد.

حسین توکلی، دارنده مدال طلای وزنه برداری المپیک ۲۰۰۰ سیدنی در گفت و گو با مشرق، درباره این اتفاق تلخ و پیش بینی هایی که قبل از بروز این ماجرا داشت حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

* شما آخرین مربی سیامند بودید؟

- بله! هر چه از این پسر دوستداشتنی بگویم کم است. متأسفانه ضعف در مدیریت ورزش باعث شد یکی از نوابغ وزنه برداری مان را از دست بدهیم. کسی که اگر در هر کشور دیگری بود به شدت تحت مراقبت قرار می گرفت.

* چه مشکلی داشت؟ مگر بیمار یا عارضه ای داشت؟

- اوایل که هدایت تیم ملی معلولان کشور را در دست گرفتم این موضوع را به مدیران تأکید کردم که وزن سیامند زیادی از حد بالاست و باید از این نظر تحت مراقبت های غذایی باشد تا بیش از این وزن نگیرد ولی هر بار مسئولان وعده آینده را می دادند. قبل از المپیک ریو می گفتند برویم المپیک برگردیم بعد و دوباره همان آش و همان کاسه. در این ماه ها هم این موضوع را گفته بودم ولی کسی توجه نکرد. باز هم همان حرفهای تکراری...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار