معاون آموزشی دانشگاه خبر داد:
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، کلاس‌های این دانشگاه به صورت مجازی در حال برگزاری هستند، گفت: برای ارائه کلاس‌ها به صورت مجازی از سه سامانه استفاده می‌شود.
کد خبر: ۸۲۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 04 March 2020

علیرضا جلیلی‌فر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، تصمیم گرفته شد تا کلاس‌های درسی را ادامه دهیم اما با توجه به اینکه امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود ندارد، بنابراین کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در دانشگاه شهید چمران از سال ۹۷، زیرساخت برگزاری کلاس درس به صورت مجازی وجود داشت و از اسفند ۹۷ برای درس‌های مختلف، تولید محتوا انجام دادیم. یکی از اهداف ما از برگزاری ارائه دروس به صورت مجازی، افزایش ظرفیت مجازی در آموزش دانشجویان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: اگر آموزش مجازی را با آموزش حضوری جمع ببندیم، کیفیت آموزشی افزایش می‌یابد. انگیزه اصلی ما از تولید محتوای درسی مجازی، افزایش کیفیت آموزش است.

جلیلی‌فر با بیان اینکه ارائه کلاس‌های مجازی در دانشگاه شهید چمران اهواز کاملا علمی و با برنامه است، چرا که درس‌ها به صورت آفلاین تهیه می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند، تاکید کرد: دانشجویان می‌توانند در هر ساعتی از روز به سامانه مراجعه و درس را مشاهده کنند. یکی از مزایای ارائه دروس به صورت مجازی، ارائه تمرین‌های بیشتر است.

وی ادامه داد: در سامانه مجازی دانشگاه، همزمان بیش از هزار نفر می‌توانند آنلاین باشند اما با این حال از دانشکده مهندسی خواستیم که سامانه‌ای طراحی کنند. علاوه بر این شرکت سما نیز سامانه‌ای برای ارائه کلاس‌های درسی مجازی طراحی کرده است. بنابراین در حال حاضر برای ارائه کلاس‌های مجازی از سه سامانه استفاده می‌کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: با توجه به اینکه حضور و غیاب دانشجویان در کلاس‌های مجازی ثبت نمی‌شود، بنابراین انتظار می رود دانشجویان از این کلاس‌ها استقبال کنند و اگر از این کلاس‌ها استفاده نکنند، متضرر می‌شوند.

جلیلی‌فر با بیان اینکه کلاس‌های مجازی تنها برای درس‌های نظری ارائه می‌شوند، تصریح کرد: برای کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی نیز پس از بازگشایی دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی می‌شود و از ظرفیت روزهای تعطیل برای جبران استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های مجازی برای سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا در نظر گرفته شده است، گفت: کلاس‌های مجازی دانشگاه شهید چمران اهواز از روز گذشته، ۱۰ اسفند آغاز و به دانشجویان نیز اطلاع‌رسانی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار