بهمنی:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بانک مرکزی باید سیاست‌های ارزی خود را برای کنترل قیمت‌ها اعمال کند تا در آخرین روزهای سال با افزایش قیمت مواجه نشویم.
کد خبر: ۸۲۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 03 March 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ بهمنی گفت: بخشی از افزایش قیمت‌ها روانی است چراکه در چند وقت اخیر شرایط تغییر نکرده، پس وقتی قیمت‌ها افزایش می‌یابد نشان می‌دهد که درآمد ارزی تغییر کرده و وقتی درآمد ارزی تغییر کند، توان و قدرت خرید کاهش می‌یابد لذا دولت و بانک مرکزی باید سیاست‌های ارزی خود را برای کنترل قیمت‌ها اعمال کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اقداماتی که دولت و بانک مرکزی باید اجرا کنند، گفت: یکسری اقدامات از نظر روانی بر اقتصاد اثرگذار است و یکسری برنامه‌ها نیازهای ارزی را تامین کرده و یا صادرات را به هر طریق افزایش می‌دهد بنابراین باید چنین اقداماتی در دستورکار دولت قرار گیرد تا در روزهای پایانی سال با افزایش قیمت مواجه نشویم.

بهمنی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما قیمت ارز بر همه اجناس حتی اجناس ایرانی اثرگذار است، علت این مساله را بار روانی آن برشمرد و گفت: در هر صورت لازم است تا دولت بازار ارز را کنترل کرده و ارز مورد نیاز مردم را تامین کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بانک مرکزی باید به بخشی از نیازهای ارزی پاسخ دهد تا ارز کنترل شود چراکه قیمت ارز برهمه چیز تاثیر دارد و وقتی قیمت ارز کنترل شود بقیه قیمت‌ها هم کنترل می‌شوند همچنین باید به هر طریقی درآمدهای نفتی را برگردانده و با صادرات و واردات را برای ورود ارز به کشور مدیریت کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار