رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز بسته بندی افزایش یافت.
کد خبر: ۸۲۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 02 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،مهدی ظفری پور اظهار داشت: به دنبال شیوع ویروس کرونا علاوه بر نظارت، آموزش به بهره برداران و عرضه کنندگان فرآورده‌های خام دامی و بازدید از مراکز عرضه به طور جدی در دستور کار قرار دارد تا از انتشار این بیماری پیشگیری شود.

وی افزود: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز بسته بندی و تولید افزایش یافته به گونه‌ای که در گذشته یک بار در هفته از این مراکز بازدید می‌شد اما اینک به ۲ بار بازدید هفتگی افزایش یافته است تا در اسرع وقت با موارد احتمالی برخورد شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان داشت: فاز دامی ویروس کرونا چندان ثابت شده نیست با این حال به تشدید نظارت‌ها پرداختیم.

این مسئول گفت: به دلیل تقارن روزهای پایانی سال با شیوع بیماری کرونا به صورت غیر رسمی طرح نظارتی ویژه نوروز را زودتر از موعد آغاز کردیم اما به طور رسمی این طرح از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

ظفری پور تصریح کرد: با افزایش نظارت‌ها و آموزش به مردم اعتماد عمومی افزایش خواهد یافت، هرچند بهترین راه کنترل بیماری کرونا رعایت بهداشت فردی است و این امر به ویژه در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی باید رعایت شود.

وی ادامه داد: مردم در صورت برقراری ارتباط با حیوان بلافاصله دست‌های خود را بشویند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ اکیپ در سطح استان بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌ها نظارت می‌کنند و در طرح نوروزی نیز علاوه بر تشکیل گشت‌های مشترک با مرکز بهداشت و میراث فرهنگی، حدود هفت یا هشت اکیپ دیگر هم افزوده خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: گشتهای بازرسی بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی نظیر قصابی‌ها، رستوران‌ها، مراکز فروش مرغ و ماهی، هتل‌ها و مراکز فروش آلایش‌های خوراکی و همچنین بر مراکز بسته بندی و تولید نظیر کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز بسته بندی نظارت می‌کنند.

ظفری پور عنوان کرد: در سطح استان دو هزار و ۱۸۴ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، پنج کشتارگاه طیور، ۱۴ کشتارگاه دام و سه کارگاه بسته بندی وجود دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۶۹۷۵ مورد غیر بهداشتی مشاهده، ۱۸۳ هزار و ۹۹۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط و پنج واحد نیز پلمب شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین نسبت به معدوم سازی ۳۹ هزار و ۲۹۱ کیلوگرم دام و ۵۷ هزار و ۳۸۴ قطعه مرغ اقدام شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار