ارئیس اداره بهداشت و بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز واکسیناسیون یک میلیون قطعه‌ای طیور بومی استان علیه بیماری"نیوکاسل" خبر داد.
کد خبر: ۸۲۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 01 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل زا ایسنا،علیرضا حیدری، گفت: قرار است یک میلیون قطعه از طیور بومی استان در 80 درصد روستاهای استان علیه این بیماری واکسینه شوند.

حیدری اضافه کرد: پوشش 80 درصدی واکسیناسیون علیه نیوکاسل در طیور بومی از نظر ایمنی‌بخشی طیور بومی علیه این بیماری کافی بوده و نیاز به واکسیناسیون 100 درصدی نیست.

رئیس اداره بهداشت و بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، افزود: واکسن‌های طیور علیه بیماری نیوکاسل خوراکی بوده و به صورت کاملا رایگان در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت.

حیدری هدف از اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را تلاش در جهت جلوگیری از انتقال بیماری از طیور بومی که مخزن‌ اصلی بیماری هستند به واحدهای صنعتی عنوان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت‌زا بودن بیماری در واحدهای صنعتی و شناسایی چند کانون آن در کشور در سال جاری، امسال برای اولین بار واکسیناسیون طیور بومی در برنامه قرار گرفته و از سال آینده قرار است این واکسیناسیون در چهار مرحله برای طیور بومی انجام شود.

وی ادامه داد: بیماری نیوکاسل در طیور ممکن است با علائم گوارشی و یا تنفسی همراه بوده که به صورت حاد سبب آمار بالای تلفات واحد پرورشی خواهد شد که به دلیل افزایشی بودن روند تلفات می‌تواند خسارت زیادی را به واحدهای طیور وارد آورد.

رئیس اداره بهداشت و بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در شرایط معمول قرار بود این واکسیناسیون یک ماهه و تا پایان اسفند به اتمام برسد، در حالی که به دلیل اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کرونا سخت‌گیری زیادی برای اتمام کار واکسیناسیون نمی‌شود، لذا کار واکسیناسیون تا پایان فروردین ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار