معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: امن ترین فضا در این روزها خانه است به همین دلیل از مردم می‌خواهیم جز در موارد ضروری از این محل امن خارج نشوند.
کد خبر: ۸۲۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 29 February 2020

هفته سختی در پیش است؛ پیک اصلی کرونا در روزهای آتی

به گزارش «تابناک البرز»؛ افسون تیزویر اظهار کرد: با توجه به اینکه دوران نهفتگی ویروس کرونا بین یک هفته تا ۱۴ روز است، انتظار می‌رود هفته سختی پیش رو داشته باشیم به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود بهداشت فردی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی با بیان اینکه روز پدر، عید نوروز و ... در پیش است، ادامه داد: شهروندان نباید طبق روال سال‌های گذشته با این رویدادها برخورد کنند و برای حفظ سلامت خود و خانواده خود در خانه بمانند.

وی توضیح داد: مردم باید تا حد امکان از حضور در هرگونه تجمعی از رفت و آمدهای خانوادگی‌گرفته تا حضور در ادارات و ... پرهیز کنند.

این مسئول اضافه کرد: راننده‌های تاکسی باید حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و خودروی خود را مدام ضدعفونی کنند.

تیزویر با گلایه از اینکه برخی شهروندان ماسک و دستمال کاغذی مورد استفاده خود را بدون هیچ پوششی روی زمین می اندارند، گفت: این اقلام بمب آلودگی هستند به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود قبل از اینکه آنها را دور بریزند، از کیسه زباله استفاده کنند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مردم باید در زمان ورود به منزل حتما دست‌های خود را بین ۲۰ تا ۴۰ ثانیه با آب و صابون بشویند و این مساله را ساده نگیرند.

وی افزود: امن ترین فضا در این روزها خانه است به همین دلیل از مردم می‌خواهیم جز در موارد ضروری از این محل امن خارج نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار