با توجه به اینکه در محافل عمومی گفته می شود از زنجبیل و سیر استفاده شود، کرونا همانند ماسک بازار این دو محصول را بر اساس تقاضای زیاد با اشفتگی قیمت همراه کرده است.
کد خبر: ۸۲۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 25 February 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس اتحادیه صنف بارفروشان کرج درباره افزایش قیمت زنجبیل و سیر در بازار کرج گفت: زنجبیل خاصیت دارویی دارد و به صورت عمده وارد میدان تره بار نمی شود و نهایت در کل میدان 4 الی 5 کارتن یا نهایت 10 کارتن پیدا شود.
سیف الله عسگرخانی با اشاره به اینکه زنجبیل به صورت محدود از تهران به بازار البرز وارد می شود، افزود: متاسفانه زنجبیل یک محصول وارداتی است و به واسطه ویروس کرونا طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت آن در بازار کرج بوده ایم در حالی که هفته گذشته این نرخ تورم وجود نداشت.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در محافل عمومی گفته می شود از زنجبیل و سیر استفاده شود، کرونا همانند ماسک بازار این دو محصول را بر اساس تقاضای زیاد با اشفتگی قیمت همراه کرده است، روز گذشته در نامه ای به سازمان صمت البرز این موضوع را ابلاغ کردم و از آنها درخواست بررسی وضعیت موجود را داشتم. 
عسگرخانی تصریح کرد: زنجبیلی که پیش از این با قیمت 30 هزار تومان به فروش می رفت در حال حاضر کیلویی 100 هزار تومان در میدان تره بار به فروش می رسد، سیر هم قیمت متعادل کیلویی 17 هزار تومان را داشت اما در حال حاضر در میدان تره بار کیلویی 35 هزار تومان است. 
وی با اشاره به اینکه قیمت های مذکور مرتبط به میدان تره بار است، گفت: در سطح شهر قیمت ها با افزایش 30 درصدی همراه است و بالای 30 درصد به معنای تخلف است، البته صنعت و معدن البرز هم در وضعیت فعلی اقدامی نمی تواند انجام دهد مگر اینکه این محصولات با ماسک رایگان ارائه شود تا حباب قیمت ها شکسته شود. 
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: اگر دولت درصدد شکسته شدن حباب قیمت سیر و زنجبیل است می تواند در مدت زمان 72 ساعت با واردات مشکل را حل کرده و بازار عرصه و تقاضا را تنظیم کند.  
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار