رئیس ستاد انتخابات استان ایلام؛
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اتمام مرحله شمارش آرا، از مشارکت بالای مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: مردم استان ایلام با مشارکت ۶۱ درصد در این دوره از رقابت‌های مشارکت بالایی را به ثبت رساندند.
کد خبر: ۸۲۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 23 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در ادامه به اعلام نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام، پرداخت و گفت: از مجموع ۱۷۲ هزار و ۳۲۰ رای در حوزه ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی آقای علی اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و خانم سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ رای حائز بالاترین رای در حوزه شمالی استان شدند و به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

وی در ادامه به نتایج حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر اشاره کرد و افزود: از مجموع آرای ۹۴ هزار و ۹۰ نفر آقای بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و آقای صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۵۷۲ رای به مرحله دوم انتخابات در حوزه جنوبی راه پیدا کرده‌اند.

نوذری در ادامه با اشاره به فرصت ۷ روزه برای طرح شکایت کاندیداها، اظهار کرد: افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی، شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان سپس به تشریح بندهای ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات، از تاریخ انتشار آگهی اعلام نتایج شمارش آرای مأخوذه، هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به مدت دو روز برای قبول شکایات آماده است.

وی افزود: به استناد تبصره‌های ۱، ۲ و ۳ ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام تصریح کرد: در این مرحله، شکایت‌هایی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

نوذری یادآور شد: در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک، کسی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار