مدیر درمانگاه دانشگاه خوارزمی در جلسه کارگروه مبارزه با بیماری کرونا بر لزوم لغو برنامه‌های عمومی دانشگاه خوارزمی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۲۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 22 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ جلسه کارگروه پدافند غیرعامل در راستای ارتقای کیفیت بهداشت و مبارزه با بیماری کرونا در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

در این جلسه که با محوریت معاونت دانشجویی و مرکز بهداشت و با حضور معاونت‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، پشتیبانی در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، ضمن تاکید بر کاهش بار روانی و کنترل استرس در میان دانشجویان مقرر شد تا کلیه اقدامات لازم جهت ارتقای رعایت بهداشت در بخش‌های مختلف به ویژه محیط‌های عمومی، خوابگاه‌ها، رستوران‌ها و ... تصمیمات اتخاذ و دستور العمل‌های لازم در این خصوص به واحدهای مختلف دانشگاه ابلاغ شد.

محمدحسین عبدالهی معاون آموزشی با تاکید بر این که مبنای عمل ما در آموزش سیاست های وزارت علوم است و کلیه کلاس‌های آموزشی برقرار است، گفت بار روانی مسئله اگر افزایش پیدا کند، استرس ناشی از آن توان سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد.

در ادامه دکتر اشرفی مدیر درمانگاه دانشگاه خوارزمی نیز با تأکید بر اینکه مواد ضدعفونی کننده در همه بخش‌ها باید مستقر شود گفت: در صورت لزوم فعالیت‌های عمومی دانشگاه باید لغو شود.

گفتنی است در این کارگروه مقرر شد کلیه اردوها تا اطلاع ثانوی لغو شود.

اداره خوابگاه‌ها از پذیرش مهمان‌های متفرقه ممانعت به عمل آورد  و تردد با ثبت اثر انگشت خوابگاه‌ها ممنوع و صرفاً با ارائه کارت تردد امکانپذیر باشد و دانشجویانی که کارت تردد آنها غیرفعال است نسبت به فعال نمودن آن اقدام نمایند.

اداره خوابگاه‌ها، کلیه دانشجویان ساکن تهران و شهرهای اطراف که تقاضای مهمانی دارند را صرفاً در مهمانسرای خوابگاه دو اسکان دهد و تیم ویژه‌ای از امور عمومی و دفتر فنی جهت رفع مشکلات خوابگاهی و انجام تعمیرات لازم تشکیل شود.

دانشجویان با بیماری‌های خاص بعد از تایید درمانگاه می‌توانند در کلاس‌ها شرکت نکنند.

همچنین پیشنهاد شد برخی از مسابقات ورزشی که میزبانی آن با دانشگاه است به تعویق بیافتد. در خصوص برنامه‌ها و مسابقات ورزشی کشوری نیز با نظر وزارت علوم جهت برای اعزام تیم‌ها از طریق مدیریت تربیت بدنی تمهیدات لازم انجام شود.

مقرر شد با توجه به نیاز استفاده دانشجویان از سالن‌های ورزشی سالن پهلوانان تعطیل نشود و زیر نظر مرکز بهداشت دانشگاه نسبت به ضد عفونی وسایل ورزشی اقدام شود.

در بخش تغذیه نیز با نظر کارگروه پیش بینی لازم درخصوص برنامه غذایی دانشجویان و مواد غذای،  محلول‌های ضدعفونی کننده جهت افراد و کارکنان آشپزخانه و ضد عفونی نمودن وسایل آشپزخانه،  لحاظ شد و از ظروف و قاشق چنگال‌های یکبار مصرف در توزیع غذا استفاده شود.

در حوزه موارد مربوط به امور عمومی دانشگاه نیز مقرر شد تخلیه زباله‌ها در کلیه ایام هفته انجام گیرد، نسبت به جمع آوری‌ها حیوانات از قبیل سگ‌ها و گربه‌های بیمار در محوطه دانشگاه اقدام شود، شستشوی مکرر سرویس‌های بهداشتی در طول روز انجام شود و ضدعفونی کننده‌ها در ورودی‌ها عمومی نصب شود.

همچنین پیشنهاد شد تا دانشگاهیان از لیوان و قمقمه شخصی برای دستگاه‌های آبسردکن استفاده کنند.

در بخش فنی نیز این مدیریت ضمن معرفی نیروهای شیفت مستقر در دانشگاه جهت انجام و رسیدگی به امور فنی و تاسیساتی اطلاع‌رسانی کند.

در پایان مقرر شد جهت پیشگیری و جلوگیری از انتشار شایعه در سطح دانشگاه کلیه اطلاع رسانی‌ها در این حوزه با تایید مرکز بهداشت دانشگاه و از طریق روابط عمومی دانشگاه انجام می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار