رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی همدان گفت: به پیشنهاد این کمیسیون تخصصی، رایزنی‌های صورت گرفته توسط شهرداران و روسای شورا‌های کلان‌شهر‌های تبریز و همدان و با نظر مساعد اعضا شورای هر دو شهر، همچنین با پیروی از اصول روابط دوستانه، بهره‌مندی از فرصت‌های ارزشمندی که در دو شهر وجود دارد و تقویت روابط شهروندی، پیمان خواهرخواندگی بین کهن‌شهر‌های همدان و تبریز منعقد خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 19 February 2020

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی همدان گفت: به پیشنهاد این کمیسیون تخصصی، رایزنی‌های صورت گرفته توسط شهرداران و روسای شورا‌های کلان‌شهر‌های تبریز و همدان و با نظر مساعد اعضای شورای هر دو شهر و  بهره‌مندی از فرصت‌های ارزشمندی که در دو شهر وجود دارد و تقویت روابط شهروندی، پیمان خواهرخواندگی بین کهن‌شهر‌های همدان و تبریز منعقد خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان از، روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حسین قراباغی افزود: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف وجود دارد تا پس از انعقاد تفاهم خواهرخواندگی در راستای توسعه گردشگری، فرهنگی، اجتماعی؛ مدیریت شهری و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با عقد متن اولیه تفاهم خواهرخواندگی همدان به عنوان «پایتخت تاریخ و تمدن ایران» و اصفهان به عنوان «پایتخت فرهنگی کشور‌های اسلامی»، تابوی خواهرخواندگی با شهر‌های خارجی در سطح کشور شکسته شد و با اطمینان در تداوم آن با امضای خواهرخواندگی با کلان‌شهر تبریز به عنوان «پایتخت گردشگری جهان اسلام»، شاهد توسعه و تعمیم روابط به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی، منجر خواهد شد.

قراباغی همچنین گفت: اراده ما بر این است تا در عمر شورای پنجم با شهر‌های دارای تاریخ، تمدن، فرهنگ و هنر که در زمینه گردشگری فعال هستند، پیمان‌های خواهرخواندگی بسته شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: متن نخستین پیش‌نویس خواهرخواندگی توسط این کمیسیون تهیه و برای بررسی بیشتر به شهرداری تبریز ارسال شده است که پس از هماهنگی‌های اداری و با حضور اعضای شورای شهر و شهرداران این دو شهر، تفاهم تاریخی خواهرخواندگی همدان و تبریز به عنوان یادگاری ارزشمند برای آیندگان، صورت می‌پذیرد.

قراباغی در خاتمه گفت: مقرر شده است برای حفظ و ماندگاری این تفاهم، نسبت به نام‌گذاری پارک یا گذرفرهنگی به نام هر شهر اقدام شود؛ البته بند‌های دیگری نیز در متن تفاهم مذکور گنجانده شده که در فرصت‌های آینده به سمع و نظر شهروندان دو شهر همدان و تبریز خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار