معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان کرمانشاه، یک‌میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر در استان را واجد شرایط رای دهی اعلام کرد و گفت: ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از این تعداد، رأی اولی هستند.
کد خبر: ۸۲۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 17 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،حسین نظری ، یکی از مهم‌ترین اسناد مورد نیاز برای شرکت در انتخابات را شناسنامه اعلام کرد و اظهار داشت: برای رای دادن نیاز به ارائه اصل کارت شناسایی ملی نیست.

وی با بیان اینکه اخذ رای تنها از طریق شناسنامه و به همراه داشتن شماره ملی انجام می‌شود، ادامه داد: کسانی که کارت شناسنامه ملی خود را هنوز دریافت نکرده‌اند یا کارت ملی خود را در روز دوم اسفندماه به همراه ندارند، می‌توانند با ارائه شناسنامه و شماره ملی خود در انتخابات شرکت کنند، اگر چه ارائه کارت ملی هوشمند می‌تواند سبب تسریع در روند رای دادن شود.

معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت به همراه داشتن شناسنامه و اقدامات انجام شده در ثبت احوال استان در راستای حضور و شرکت پرشور مردم در انتخابات دوم اسفند سال جاری، افزود: مجموعه ثبت احوال استان با تدابیر اندیشیده شده برای ارائه خدمت به هم استانی‌ها و حضور حداکثری در انتخابات آمادگی کامل دارد.

وی یک‌ میلیون و 546 هزار و 413 نفر در استان را واجد شرایط رای‌دهی اعلام کرد و گفت: 58 هزار و 280 نفر از این تعداد، رای اولی هستند.

نظری خطاب به آن دسته از هم‌استانی‌هایی که شناسنامه خود را گم کرده‌اند، گفت: درخواست ناشی از فقدان، یک ماه معطلی دارد و نوبت بعد از انتخابات به این‌ها داده شده، اما در راستای شرکت حداکثری در انتخابات در اسرع وقت شناسنامه‌های المثنی ناشی از فقدان صادر می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: این افراد تا ساعت 16 بعدازظهر روز پنجشنبه (یکم اسفند‌ماه) به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند و شناسنامه خود را تحویل بگیرند.

وی اضافه کرد: تمامی کسانی‌ که درخواست تعویض شناسنامه را تحویل ادارات یا دفاتر پیشخوان داده‌اند تا ساعت 16 روز پنجشنبه می‌توانند برای دریافت مراجعه کنند.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: ادارات ثبت احوال استان و دفاتر پیشخوان در روزهای پنجشنبه یکم اسفندماه تا ساعت 16 و همچنین ادارات ثبت احوال در روز جمعه دوم اسفندماه آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار