رییس هیات بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران می‌گوید: براساس اعلام هیات‌های اجرایی ۵۷ هزار نفر کار برگزاری انتخابات مجلس را در این خطه شمال کشور برعهده دارند.
کد خبر: ۸۲۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ 16 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، حسن خیریانپور عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این افراد را شامل هیات های اجرایی، نظارت ، بازرسی و عوامل تامین امنیت در سه هزار و ۸۰ شعبه اخذ رای در سطح استان مازندران اعلام کرده است.
وی افزود : بررسی هیات های بازرسی از فضای انتخاباتی در استان مازندران نشان می دهد که رویدادهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعم از مسایل اجرایی و تبلیغات در فضای آرام در حال انجام است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارمازندران خاطرنشان کرد : تاکنون گزارشی از تخلفات حادی که بتواند بر روند انتخابات در استان مازندران تاثیر گذار باشد، از سوی هیات های بازرسی که طبق وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون و فرایند انتخاباتی را بر عهده دارند، نرسیده است.
خیریانپور اظهارداشت : اگرچه گاها در انجام تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس در استان، برخی تخلفات از سوی هواداران این افراد شامل چسباندن تراکت و پوسترهای تبلیغاتی در فضاهای میدانی ممنوعه مشاهده می شود، ولی این تخلفات نمی تواند در فرایند انتخابات تاثیر گذار باشد.
وی اضافه کرد : با وجود این که این تخلفات در روند برگزاری رویدادهای انتخاباتی تاثیرگذار نبوده، ولی تخلفات از سوی هیات های بازرسی مستند سازی خواهد شد و تذکرات لازم به ستادهای انتخاباتی داده می شود تا قانون را در فضای تبلیغاتی رعایت کنند و در صورت تکرار این تخلفات برای بررسی به دستگاه قضایی ارایه می شود.
رییس هیات بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران یادآور شد : کارگروه امحاء این گونه پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای مجلس در سطح شهرستان های استان زیر نظر هیات اجرایی و فرمانداران تشکیل شد تا بتوانند نسبت به پاکسازی پوسترهای تبلیغاتی در فضای ممنوعه اقدام کنند.
پرهیز از تخریب رقبا
رییس هیات بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران به نامزدهای قوه مقننه توصیه کرد تا اخلاق را در تبلیغات خود رعایت کنند و از آنچه که تخریب رقبایشان محسوب می شود، پرهیز کنند.
خیریانپور اظهارداشت : کاندیداهای انتخابات مجلس و هوادارانشان به جای تخریب رقبا، باید برنامه های خود را به رای دهندگان اعلام کنند و انتخاب نهایی را به رای دهندگان واگذار نمایند.
وی از رای دهندگان نیز خواست تا از بین کاندیداهای انتخابات مجلس در مازندران که تا الان ۱۵۱ نفرشان در حال تبلیغات هستند، فردی که خودشان اصلح و شایسته برای قوه مقننه تشخیص می دهند، انتخاب کنند.
آمادگی مازندران برای برگزاری انتخابات
رییس هیات بازرسی انتخابات مجلس در مازندران افزود: بررسی نشان می دهد که این خطه شمال کشور ، آماده برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
خیریانپور از مردم نیز خواست تا با حضور گسترده در انتخابات زمینه ساز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه ۹۸ همزمان با سراسر کشور در مازندران برگزار می شود و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای دهنده مازنی از بین ۱۵۱ کاندیدای مجلس ، ۱۲ نفر را برای ۹ حوزه انتخابیه به عنوان نمایندگانشان در مجلس یازدهم انتخاب می کنند.

ایرنا

برچسب ها: انتخابات مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار