در ارومیه؛
با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ساختمان جدید پزشکی قانونی در ارومیه افتتاح شد.
کد خبر: ۸۲۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 15 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛عباس مسجدی آرانی روز شنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ شهرستان کشور مرکز پزشکی قانونی ندارند و در صورت نیاز، مردم باید فاصله طولانی حداقل ۸۰ کیلومتری را تا نزدیک‌ترین مرکز پزشکی قانونی طی کنند.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی در سال ۱۳۹۷ با توجه به حجم عملکرد و خدمات، توانست ۲.۵ میلیون نظر کارشناسی صادر کند که ۸۵ درصد در حوزه معاینات، ۱۰ درصد در بخش آزمایشگاه و پنج درصد در حوزه معاینه اجساد بود.

وی بیان کرد: هر پزشک این سازمان ۲.۵ برابر حد استاندارد خود خدمات در زمان اداری، بعدازظهر و شب ارایه و در صحنه جرم حضور پیدا می‌کند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: در حال حاضر، هشت استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیص DNA فعال است که خدمات لازم را ارائه می دهد.

مسجدی آرانی افزود: در جریان سقوط هواپیمایی اوکراینی تیم‌های کارشناسی که از کانادا و انگلیس آمده بودند، از عملکرد و پیشرفت حوزه پزشکی قانونی ایران تعجب کرده بودند که این نشان از پیشرو بودن این بخش دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: ساختمان جدید این نهاد در زمینی به مساحت سه‌هزار مترمربع از سال ۱۳۹۲ در حال احداث است.

رسول روشنی افزود: این ساختمان در ۲ فاز معاینات و اداری و بلوک آزمایشگاه در دست احداث است که فاز نخست آن امروز، در پنج طبقه و با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

وی اضافه کرد: ساختمان جدید پزشکی قانونی استان جزء پروژه های ملی محسوب می‌شود و فاز دوم این ساختمان که شامل بلوک آزمایشگاه و تشریح است، به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت نیاز دارد.

وی بیان کرد: سالن تشریح شهرستان خوی نیز که با هدف پوشش شهرهای شمال استان در دست احداث است، در صورت تامین اعتبار تا سال آینده افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۶ مرکز پزشکی قانونی با فعالیت ۳۵ پزشک در استان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار