رییس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت:قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز(گوساله) و گوسفند(تازه) به ترتیب نباید بیشتر از ۶۰۰ هزار ریال و ۷۰۰هزار ریال به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.
کد خبر: ۸۲۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 15 February 2020

منصور پوریان افزود: افرادی سودجو ، فرصت طلب و دلال با دخالت در بازار گوشت نمی گذارند گوشت با قیمت مناسب و منصفانه که به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است عرضه شود و تنها به فکر سود خود هستند.

وی گفت: سازمان‌های مسوول بر نظارت قیمت کالا و خدمات باید به وظایف خود عمل کنند و جلوی اجحافی را که به تولیدکننده و مصرف کننده می‌شود بگیرند.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه دام سبک و سنگین روی دست تولیدکننده مانده است افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به تازگی خرید دام سنگین را به قیمت هر کیلوگرم ۲۷۰هزار ریال شروع کرده و تعاون روستایی  عرضه هر کیلوگرم گوشت قرمز(گوساله تازه) را به قیمت ۶۰۰ هزار ریال آغاز کرده است.

وی گفت:هم‌اکنون حدود یک میلیون راس دام سنگین و ۲۰۰هزار راس دام فوق سنگین به صورت مازاد در کشور وجود دارد که دولت باید برای جلوگیری از ضرر و زیان دامداران ، اقدام به خرید دام به صورت تضمینی کند.

پیش‌بینی کاهش قیمت گوشت قرمز در روزهای پایانی سال

پوریان گفت:پیش بینی می‌شود در روزهای پایانی سال قیمت گوشت قرمز با توجه به حجم مازاد دام در کشور و ورود تدریجی دولت برای خرید تضمینی دام سنگین، کاهش یابد.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: ذخایر گوشت منجمد در سردخانه‌های کشور نیز درحد مطلوب است و مردم مطئمن باشند قضایای پارسال در توزیع نامناسب گوشت منجمد تکرار نخواهد شد.

پوریان افزود:هم اکنون هرکیلوگرم گوشت منجمد(برزیلی)۳۷۰هزار به دست عامل فروش می‌رسد و به قیمت ۴۰۰هزار ریال توزیع می‌شود.       

وی گفت:هیچ محدودیتی در توزیع گوشت منجمد خارجی در هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد و همین وفور گوشت منجمد در بازار، درکاهش قیمت گوشت تازه داخلی موثر خواهد بود.

قیمت هرکیلوگرم گوشت تازه(گوساله) در اهواز تا ۷۵۰هزار ریال و گوسفندی تا ۹۰۰هزار ریال عرضه می‌شود ولی دربرخی شهرستان‌های خوزستان قیمت گوشت قرمز پایین تراست.

با این وجود به تازگی برخی دامداران در اطراف شهر اهوازو شهرهای شمال شرق خوزستان برای جلوگیری از ضرر و زیان خود، اقدام به ذبح و فروش گوشت (گوسفندی) به قیمت ۶۰۰هزار ریال می‌کنند.دامپزشکی خوزستان کشتار دام در خارج از کشتارگاه را تایید نمی‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار