رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با بیان اینکه توسعه استان روند مطلوبی را طی می کند گفت: روند فعلی نافی نادیده گرفتن مشکلات اقتصادی و عقب ماندگی های تاریخی نیست.
کد خبر: ۸۲۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ 08 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،ناصر حضرتی پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی بمناسبت دهه فجر گفت: این روز‌ها احتیاج داریم به شعار ابتدای انقلاب که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برگردیم و طبیعی است که این شعار در پرتو وحدت ملی، اطاعت از رهبری و امنیت پایدار تحقق می‌یابد و امیدواریم با عمل به مبانی این شعار در مسیر سربلندی ایران اسلامی با وحدت و اتفاق نظر گام برداریم.

وی با بیان اینکه راهبری توسعه استان، کمک به نجات زیر ساخت‌ها و رصد توسعه استان این سه وظیفه مبنایی و محوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است، افزود: مباحث مربوط به بودجه ریزی عملیاتی بودجه‌های جاری، عمرانی، نظارت بر پروژه‌های عمرانی، راهبری امور پیمانکاران و مشاوران، تدوین برنامه‌های توسعه، آمار، اطلاعات و سرشماری ها، آموزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی برخی از محور‌ها و وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.

حضرتی پر افزود: استان آذربایجان غربی نیازمند فضایی است که بتواند توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه را محقق کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تدوین سند آمایش را یکی از مهمترین وظایف این نهاد برشمرد و گفت: بر اساس این سند آذربایجان غربی علی رغم اینکه نسبت جمعیتی اش ۴.۱ درصد است سهمش در سطح کشور پایین است و این استان در برخی از حوزه‌ها در شاخص‌های پایین است بنابراین همه تلاشمان را انجام می‌دهیم همه برنامه‌های توسعه‌ای که ذیل این خواهد بود تا به توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه برسیم و لازمه این هدف علاوه بر مباحث اقتصادی، اتحاد و همدلی در مضامین توسعه استان در همه ارکان است.

حضرتی پر افزود: برای سومین سال وضعیت جدید تحریم را تجربه می‌کنیم، اما با رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، اتحاد در حوزه‌های مختلف و تلاش دولتمردان اقدامات خوبی در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: برای اینکه در نظام فنی و اجرایی استان نشاطی ایجاد کنیم بیش از هزار میلیارد تومان در دو سال اخیر برای مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است؛ برخی از شاخص‌های اقتصادی، نرخ تورم، نرخ بیکاری، فضای کسب و کار در استان روند بهبود پذیر و روند امیدبخشی را تجربه می‌کند.

حضرتی تصریح کرد: علی رغم اینکه با مشکلات عمده‌ای روبرو هستیم مسیر مطلوبی را طی می‌کنیم، این به معنای غفلت و نادیده گرفتن مشکلات اقتصادی نیست. امسال ۱۷۰۰ میلیارد تومان مجموع درآمد استان است و از این درآمد استان تا به حال سهم یازده ماهه حدود ۹۵ درصد محقق شده است و امیدواریم تا آخر سال ۱۰۰ درصد محقق شود.

وی ادامه داد: سه سال پیاپی سهم بری از اعتبارات عمرانی استاندارد‌های کشور از سهم بری جمعیتی پیشی گرفته و رتبه ۶ در خصوص اعتبارات عمرانی را به خود اختصاص دادیم در سال‌های گذشته بخاطر برخی شرایط استان موقعیت‌های سرمایه گذاری را از دست داده ایم که باید جبران کنیم. نگاه دولت و برنامه ریزان برای آذربایجان غربی متفاوت شده است و نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی استان می‌تواند تغییر داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم مردم، دولتمردان، سیاستگذاران در ارتباط با موضوع اشتغال است، اظهار داشت: نرخ بیکاری در آذربایجان غربی در مقایسه با میانگین کشور بالاست امانسبت به آخرین فصل که تابستان بوده نرخ بیکاری حدود ۳ درصد کاهش پیدا کرده است. دولت در ارتباط با مبانی قانونی این موضوع چندین سال است در قالب تبصره ۱۸ برخی از منابع را در نظر گرفته آنچه در استان اتفاق افتاده در رابطه با اشتغال پایدار روستایی و عشایری تابحال حدود ۴۵۳۹ طرح حدود ۳۸۷ میلیارد تومان و با اشتغال ۱۱ هزار نفر از اواخر سال ۹۶ پرداخت شده است.

حضرتی خاطرنشان کرد: همچنین از محل تبصره ۱۸ برای امسال حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تلفیقی از اعتبار مربوط به بانک‌ها و صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی دولت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار