مدیرکل بهزیستی البرز گفت: تامین مسکن خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، حذف ‎هزینه سرسام آور مسکن را از سبد هزینه خانوار آنها در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۲۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 08 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسدلله حیدری اظهار کرد: از سال ۸۶ که نهضت واگذاری مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی آغاز شد تاکنون ۵۵۳۰  متقاضی برای دریافت تسهیلات بلاعوض ثبت نام کرده‌اند که ۲۹۹۱ نفر آنها موفق به دریافت این وام شده و خانه دار شده‌اند.

وی ادامه داد: تسهیلات بلاعوض مسکن به خانواده‌های تک و دو معلولی بهزیستی تعلق می‌گیرد که خانواده‌های دو معلولی به جز ۱۰ میلیون تومان بهزیستی، مبالغی هم از بنیاد مستضعفین و انجمن خیرین دریافت می‌کنند.

 وی با اشاره به افزایش تسهیلات بلاعوض بهزیستی برای خانه دار کردن مددجویان خود توضیح داد: قرار است به زودی مبلغ دریافتی برای خرید خانه برای خانوارهای دو معلوله افزایش یابد.

این مسئول اضافه کرد: با این اوصاف به زودی وام بلاعوض خانوارهای دو معلوله شهری از ۳۰ به ۶۰ میلیون و روستایی نیز از ۱۸ به ۳۶ میلیون تغییر می‌کند.

حیدری تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۳ واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد تکمیل و به خانوارهای با دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی واگذار شده است.

وی گفت: به جز این واحدهای جدید، ۲۳۱ متقاضی نیز که طی سال‌های گذشته وام بلاعوض خود را دریافت و برای خانه دار شدن ثبت نام کرده بودند نیز امسال واحد خود را تحویل گرفتند.

وی گفت: در حال حاضر ۶۰۰ خانوار با دو عضو معلول پشت نوبت دریافت تسهیلات بلاعوض برای خرید خانه هستند.

حیدری با اشاره به ضرورت خانه دار شدن خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی توضیح داد: تامین مسکن این قشر از جامعه، حذف هزینه‎هزینه سرسام آور مسکن را از سبد هزینه خانوار آنها در پی خواهد داشت و توجه به این امرگامی در راستای توانمندسازی خانوارها و پیشگیری از گسترش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی تلقی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار