استاندار مازندران از اصلاح ساختاری و ارائه تسهیلات و بازگشت بیش از ۱۰۰ کارخانه بزرگ در این استان به چرخه تولید خبر داد.
کد خبر: ۸۲۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 07 February 2020

احمد حسین زادگان عصر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در سالن شماهر یک استانداری برگزار شد، در مورد ایجاد منطقه آزاد در مازندران اظهار کرد: توافق منطقه آزاد در کار گروه تخصصی و مجمع نمایندگان مورد تایید قرار گرفت و ما تنها استان هستیم که خیلی پیشتر درخواست منطقه آزاد دادیم اما به دلیل مختصات استان این مهم به تعویق افتاد و در حال حاضر طرح ایجاد یک منطقه آزاد با سه لکه مرتبط مورد موافقت قرار گرفت و ایجاد منطقه آزاد به عنوان مطالبه جدی مردم منتظر تأیید از سوی مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه منطقه امیرآباد به دلیل نزدیک بودن با فرودگاه و داشتن زیرساخت‌ها، برای ایجاد منطقه آزاد مطلوب است، تصریح کرد: امیدواریم با تصویب منطقه آزاد در سال جاری، مردم به آرزوی دیرینه خود برسند.

استاندار مازندران گفت: باید ۳۰ درصد از سهم مدیریتی دولت به بانوان تخصیص داده شود و برای رسیدن به این هدف از فرمانداران خواست تا در حوزه معاونت فرمانداری و بخشداری از توان کاری بانوان بهره گیرند ود این راستا مرخصی ساعتی زنان شاغل برای استفاده از خدمات ورزشی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حسین زادگان خاطرنشان کرد: استادیوم‌شهید وطنی میزبان لیگ برتری است و اعتبارات استانی برای آن گذاشته و شرایط قابل قبولی دارد، شهر قائمشهر یکی از دلخوشی‌هایش تیم‌نساجی است.
وی بر ضرورت استفاده از سازمان‌های مردم‌ نهاد در حوزه محیط زیست و سلامت تاکید کرد و افزود: مشارکت اجتماعی و اجتماعی کردن جامعه حائز اهمیت است و در این راستا ۵۰۱ ثمن روستایی اجرا شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در ۴ بخش گردشگری، خدمات، صنعت و اجتماعی۵ درصد افزایش داشتیم، بیان کرد: سالانه چندین میلیون‌ گردشگر انبوه به مازندران می‌آیند و پایان هفته‌های پر گردشگر را داریم، خصوصا غرب استان طی دو سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است اما جاده کندوان‌ همیشه یک طرفه می‌شود و دولت در این راستا باید اقدامی انجام‌ دهد.

حسین زادگان افزود: بحث گرفتن عوارض از کالاهای آلاینده همکاری وزیر صنعت ومعدن و همکاری وزیر کشور را می‌طلبد.

۲۱۵ مورد تفیض اختیار به‌ مدیران دستگاه‌ها در مازندران

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در ادامه شورای اداری با اشاره به اینکه ۲ پروژه مهم با حضور واعظی رییس دفتر رییس جمهور در استان افتتاح شد، اظهار کرد: این پروژه‌ها اعم از بسته‌بندی و سورتینگ برنج با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار و کارخانه هیدروپونیک با ۳۳ میلیارد تومان که امروز در آمل به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ۸۶۶ طرح عمرانی و پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان با ۷۲ طرح اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد و براساس راهبرد استاندار ۴ پایانه صادراتی برای استان در برنامه کاری داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: پایانه صادراتی برنج و لجستیک ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این راستا دغدغه تولید کنندگان مرتفع می‌شود.

خیریانپور با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ۲۲ بهمن همواره یکی از روزهای حماسی بوده و حضور مردم ‌اقتدار جمهوری اسلامی را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز در پیش رو داریم و اداره امور کشور متکی بر رای و حضور مردم بوده و یکی از انتخابات مهم برگزاری انتخابات شورای اسلامی است و مشروعیت الهی و تجلی مقبولیت جمهوری اسلامی حضور مردم در پای صندوق‌های های رای خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر همکاری برای برگزاری انتخابات نیروی انسانی وسایل نقلیه طبق ماده ۱۱ قانون انتخابات تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی تبلیغاتی و برای کاندایداها یا علیه آن‌ها نداشته باشند.

خیریانپور با تبریک‌ ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن یادآور شد: مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی در ۲۱۵ مورد اختیارات در ۳ مرحله به آن‌ها تفیض اختیار شد تا مدیران حداکثر استفاده را از اختیارات تفیضی داشته باشند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار