رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: 330 عنوان برنامه  شاخص فرهنگی در دانشگاههای آذربایجان غربی به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در استان اجرا خواهد شد .
کد خبر: ۸۲۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴ 05 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ؛رئیس جهاد دانشگاهی استان در خصوص گزارش برنامه های کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر و نیز دستاوردهای این نهاد انقلابی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  افزود: از 330 عنوان برنامه فرهنگی تعداد 160عنوان برنامه در مرکز استان، و 22 عنوان در سطح دانشگاههای استان خواهد بود.

وی با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی طی سالجاری با اشاره به فعالیتهای معاونت آموزشی جهاد  انشگاهی استان از ارائه خدمات آموزشی در ۷ مرکز در شهرستانهای خوی، ارومیه و ماکو خبرداد و افزود: توسعه فضای آموزشی از ۶۰۰۰ مترمربع به ۱۲ هزار مترمربع، اضافه شدن ۲۵ کلاس آموزشی استاندارد با ظرفیت ۵۰۰ نفر در هر نوبت اموزشی و افتتاح دپارتمان آموزشی تخصصی زبان انگلیسی ویژه کودکان زیر ۷ سال در ارومیه از اقدامات انجام شده در توسعه فضای آموزشی است.
وی با اشاره به اهداف آموزشی جهاددانشگاهی گفت: در دوره های آموزشی این نهاد سعی می‌شود بصورت هدفمند و خلاقانه ضمن آموزش‌های تخصصی، مفاهیم کارآفرینی، ارزش آفرینی سبک زندگی و فکر آفرینی نیز به کودکان، دانش آموزان و حتی دانشجویان ارایه شود.
وی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۶۶۰ فراگیر در گروه آموزشی زبان های خارجی  و ۷۷۵ نفردر گروههای پزشکی، هنر، کامپیوتر کشاورزی و منابع طبیعی از خدمات آموزشی بهره مند شدند، گفت: ارائه خدمات آموزشی ضمن خدمت به ۲۱ دستگاه اجرایی و بهره مندی۳۷۵۰   فراگیر از آموزشهای ضمن خدمت از دیگر خدمات ارائه شده رد معاونت اموزشی جهاد دانشگاهی استان است.
‌رستم زاده با اشاره به برگزاری آزمونهای استخدامی توسط این نهاد اظهار کرد: در سال جاری ۲ آزمون  استخدامی آتش نشانان استان با شرکت ۳۰۸۲ نفر  و ششمین آزمون مکاتبه ای دهیاران استان با شرکت ۱۸۳۷ نفر در ۴ حوزه انتخابی در استان برگزار شد.
وی همچنین اظهار کرد: طی سال جاری ۱۰۲۱ نفر سرباز در دوره های مهارت عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت های زندگی فرا گرفتند.
وی با اشاره به فعالیت گروه های پژوهشی شیمی تجزیه , متابولیتهای ثانویه ، مدیریت کسب و کار و مرکز خدمات تخصصی تجزیه مواد غذایی و شیمیایی در زیرمجموعه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان افزود: ارائه ۱۰۵۰عنوان خدمت تخصصی،  انجام ۱۹۲ آزمون و آنالیز توسط مرکز خدمات تجزیه مواد، آنالیز باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، ارائه راهکار علمی مبتنی بر مطالعات تخصصی جهت کنترل کیفی صنایع، ارائه بیش از ۸۰۰ آزمون و خدمت تخصصی آزمایشگاهی به ۱۲۵ شرکت، صنایع و دستگاههای و مراکز علمی و توانمند سازی با بهره گیری از نیروهای متخصص در حوزه های مدیریت وکارآفرینی متناسب با نیاز روزو ارائه خدمات تسهیلگری در مناطق محروم و ارائه مشاوره اقتصادی، حقوقی و کارآفرینی جامعه بخش از اقدامات ارائه شده توسط این معاونت است. 
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛رستم زاده با اشاره به فعالیت ۷ مرکز فرهنگی تخصصی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان از اجرای بیش از ۴۴ رویداد فرهنگی با بهره مندی بیش از ۱۴۵۰۰ هزار نفر به ساعت خبردادو اظهار کرد: چاپ و نشر ۲۳۸ عنوان کتاب تخصصی دانشگاهی ، اجرای بیش از ۲۲۵ عنوان طرح مطالعاتی و نظرسنجی خویش فرمایی و کارفرمایی و برگزاری ۱۵۳ اردو در قالب اردوهای طرح ملی ایران مرز پرگهر بخشی از اقدامات این معاونت است.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ۳ فاز در استان افزود: طی فاز اول ۲۱ رشته شغلی شناسایی شد که در این راستا 6 هزار و 100 متقاضی اولیه ثبت نام کردند که پس از پالایش 4هزار و 500 متقاضی اصلی انتخاب شده اند.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی جهاد دانشگاهی استان در قالب ۱۷ شرکت دانش بنیان فعال اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸ شرکت از شرکت‌های فعال در مرکز رشد استان خروج موفق داشتند و به مرحله بازدهی و استقلال مالی رسیدند.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت مدارهای دیجیتال جهت هوشمند سازی آبیارری مزارع و فضای سبز، کشت گلخانه ای آناناس و موز، تولید گیاهان زینتی، تولید روغن ازونه و چیپس میوه و تولید پودر سوپر جاذب کشاورزی بخشی از فعالیت‌های شرکت‌های مذکور است.
‌رستم زاده در بخش دیگیری از سخنان خود  با بیان اینکه دانشگاهها در توسعه نقش بی بدیلی دارند و امروزه باید دانشگاهها به سمت ثروت آفرینی حرکت کنند، گفت: هدف مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تربیت کارآموخته بجای دانش آموخته است.
 وی برگزاری کارگاه‌های تخصصی را حلقه واسط مطالب تئوریک ارائه شده و واقعیت های جامعه دانست و گفت: ۲۷۵۰ نفر به ساعت از کارگاههای تخصصی مراکز آموزشی علمی کاربردی استان بهره‌مند شدند.
وی با بیان اینکه ۶۳۶ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان تحصیل می کنند، افزود: تاکنون ۸۴۰۰ دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی استان فارغ التحصیل شدند.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از ارتقا رتبه مرکزاستان  از ۲۰ به ۷ براساس ارزیابی موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور در بین ۴۰ مرکزعلمی کاربردی خبرداد و افزود: ارتقا رتبه مرکز علمی کاربردی استان از سطح ۳ به سطح ۲ در بین مراکز علمی کاربردی کشور بر اساس ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی کشور از دیگر افتخارات مارکز علمی کاربردی استان است.
‌رستم زاده با اشاره به خدمات ارائه شده در درمانگاه دیابت و ترمیم زخم جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه تاکنون از قطع عضو ۲۸۰نفر جلوگیری شده است، تصریح کرد: طی سال جاری ۵۰۰ مورد ترمیم زخم و خدمات پرستاری انجام و ۱۰۰۰ نفر ویزیت تخصصی به مردم استان ارائه شده است.
وی ادامه داد: درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم پای دیابتی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تنها درمانگاه تخصصی در خصوص ترمیم زخم  و دیابت در استان است که خدمات کنترل  تشخیص تا درمان دیابت‌، ارائه خدمات تخصصی ترمیم زخم بیماران دیابتی با روش‌های نوین و پیشرفته بروز، استفاده از پزشکان متخصص و متعهد در درمانگاه، استفاده از کادر متعهد و مجرب  زخم کار و دارای مدرک زخم کاری در این مرکز برای ترمیم زخم های دیابتی- زخم بستر و زخم های ناشی از سوختگی و جراحی، برگزاری کارگاه و همایش های آموزشی برای افراد دیابتی را ارائه می کند که در مقایسه با سایر مراکز در قبال هزینه کمتر خدمات پزشکی و درمانی با کیفیت بالا به بیماران ارائه می کند.
وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم در دو هفته آتی مقرر شده تجهیزاتی برای درمانگاه دیابت افزوده شود که مرکز را از بعد درمانی در حوزه ترمیم تخصصی زخم و دیابت به یک مرکز مجهز و پیشرفته تبدیل کند که به مراجعه کنندگان شمالغرب کشور خدمات تخصصی منحصر به فرد ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار