ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه تا پایان سال قیمت هیچ کالایی افزایش نخواهد یافت، از مردم خواست تخلفات مشاهده شده در بازار را گزارش دهند.
کد خبر: ۸۲۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 05 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،داریوش جودکی با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی که رسیدگی به تخلفات، صدور حکم و اجرای احکام برای آنها است، گفت: اگرچه نظارت بر بازار و حضور در خیابان وظیفه تعزیرات نیست، اما در این زمینه با دستگاه‌های دیگر نیز در قالب گشت‌های مشترک همکاری داریم.

وی ادامه داد: عمده پرونده‌هایی که در تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و... به تعزیرات ارجاع شده و برخی نیز حاصل ارائه گزارش‌های مردمی است.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، عمده تخلفاتی که تعزیرات به آنها رسیدگی می‌کند شامل گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، تقلب، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه، تخلفات صنفی و غیرصنفی و ... است.

جودکی اشاره‌ای هم به عملکرد تعزیرات استان کرمانشاه در یازده ماهه امسال داشت و یادآور شد: در این مدت در بخش کالا و خدمات یازده هزار و 148 پرونده ورودی داشتیم که به بیش از 98 درصد آنها رسیدگی شده و جریمه در نظر گرفته شده برای متخلفین این بخش نیز 145 میلیارد ریال است.

وی تعداد پرونده‌های وارد شده در بخش قاچاق کالا و ارز را نیز 2207 مورد با رسیدگی بیش از 98 درصدی اعلام کرد و افزود: جریمه متخلفین این بخش نیز 475 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تاکید کرد: در حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز 344 پرونده با رسیدگی نزدیک به 98 درصد داشتیم و متخلفین این حوزه نیز بیش از 1.7 میلیارد ریال جریمه شدند.

جودکی بیشترین تخلفات حوزه کالا و خدمات را گرانفروشی، تقلب، عدم درج قیمت و صدور فاکتور عنوان و اضافه کرد: در حوزه قاچاق کالا نیز بیشترین کالاهای کشف شده شامل سیگار، لباس تاناکورا، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم آرایشی بهداشتی و... بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان نیز عمده تخلفات مربوط به عدم رعایت موازین بهداشتی و همچنین نبود مسئول فنی در کلینیک‌های درمانی است، اظهار کرد: میزان تخلفات زیرمیزی پزشکان در استان به صفر رسیده است.

جودکی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون پرونده‌ خاصی در زمینه احتکار نداشتیم، اظهار کرد: فقط طی چند وقت اخیر که قیمت پیاز بالا رفته بود، یک سردخانه پیاز که 700 تا 800 تن پیاز را انبار کرده بود پیدا کردیم و پیازها وارد بازار شد که کمک بسزایی به شکسته شدن قیمت‌ها کرد.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه هوا خنک بود و مشکلی برای خراب شدن پیاز وجود نداشت، حتی در برخی روستاها نیز ذخیره پیاز صورت گرفته بود که بعد از باز شدن درب این سردخانه و کاهش قیمت، پیاز روستاها نیز وارد بازار شد.

آغاز طرح نظارتی نوروز از 15 اسفند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه همچنین از طرح‌های تشدید نظارتی که تعزیرات حکومتی در ایام مختلف برگزار می‌کند یاد کرد و گفت: از 15 اسفند طرح تشدید نظارت ویژه ایام نوروز را خواهیم داشت که تا 17 فروردین با همکاری سایر دستگاه‌ها ادامه دارد.

جودکی گفت: در این طرح حتی در روزهای تعطیل، نظارت بر بازار به صورت دو شیفت صبح و بعدازظهر انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سران سه قوه که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده، هرگونه افزایش قیمت کالاها تا پایان سال تخلف است و با هر تخلفی که در این زمینه صورت بگیرد برخورد خواهیم کرد.

بازارِ بعد از گرانی بنزین، آرام است

وی با بیان اینکه بعد از افزایش قیمت بنزین تعزیرات حکومتی وارد بازار شد تا جلوی التهابات روانی را بگیرد، گفت: در این مدت نیز بیش از 362 پرونده تخلف تشکیل دادیم که به همه آنها رسیدگی و برای متخلفین نیز 22 میلیارد ریال جریمه در نظر گرفته شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه معتقد است، اکنون التهابات بازار که ناشی از جو روانی افزایش قیمت بنزین بود فروکش کرده و بازار وضعیت آرامی دارد.

جودکی با بیان اینکه بعد از افزایش قیمت بنزین فقط در زمینه کپسول‌های گاز مایع مشکلاتی وجود داشت، عنوان کرد: این مشکلات به دلیل کاهش عرضه نبود، زیرا بیش از سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفته شده بود نیز عرضه کپسول گاز صورت گرفت. دلیل این امر افزایش مصرف گاز LPG برای خودروهایی بود که به صورت غیرقانونی گازسوز شده بودند .

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر پمپ بنزین‌ها به دلیل برخی صحبت‌ها که درباره کم فروشی برخی جایگاه‌ها مطرح شده خبر داد و عنوان کرد: تاکنون از برخی از جایگاه‌ها نمونه گیری شده که بررسی آن نیازمند کار تخصصی است و نتیجه آن هنوز مشخص نشده است.

جودکی از مردم خواست اگر وجود هوا یا آب را در پمپ بنزین احساس کردند و یا با کم فروشی مواجه شدند، حتما موضوع را با مراجع نظارتی در میان بگذارد و قول داد در کوتاه‌ترین زمان به موضوع رسیدگی شود.

مردم تخلفات را گزارش کنند

وی حضور خود مردم برای کاهش تخلفات در بازار را ضروری دانست و گفت: متاسفانه مردم کمتر به دنبال پیگیری حقوق خود هستند و این در حالی است که دادرسی آنها به صورت رایگان رسیدگی می‌شود.

جودکی معتقد است، خود مردم نیز در دامن زدن به برخی تخلفات سهیم هستند و اگر از کسانی که گران فروشی می‌کنند خرید نکنند، وضعیت به این شکل نخواهد بود.

وی درباره ورود تعزیرات حکومتی به موضوع دلالان ارز میدان آزادی و خیابان گمرک نیز یادآور شد: اگرچه پاکسازی این خیابان وظیفه ما نیست، اما برای تعداد زیادی از متخلفان این حوزه پرونده تشکیل دادیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه عنوان کرد: این برخوردها را تا جایی که امکان داشته باشد، ادامه می‌دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار