کد خبر: ۸۲۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳ 05 February 2020

در این مراسم جمعی از مسئولان قضایی استان و شهرستان دنا، فرماندار شهرستان دنا،فرماندهان نظامی و انتظامی ،اعضای شورای اداری و خانواده های معظم شهداء ، روحانیون حضور داشتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد ،دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان در این آیین فرا رسیدن دهه ی مبارک فجر را تبریک گفتند.
دکتر نگین تاجی در ادامه با اظهار این که در ابتدای مسئولیت ،چند اصل مترقی را که در سند تحول ریاست معزز قوه قضائیه به آن پرداخته شده  است مد نظر قرار دادم.
وی افزود:یکی از موضوعات بسیار مهم که در دستگاه قضایی استان به عنوان اولویت اساسی بر آن تأکید دارم ،بحث آموزش و کیفیت رسیدگی در دادسرا ها و دادگاه ها و محاکم تجدید نظر دادگستری استان است.
رئیس دادگستری دنا معرفی شد + گزارش کامل معارفه

دکتر نگین تاجی در ادامه با بیان این که در مدت  4 ماهی که از شروع خدمتم در استان می گذرد، نشست های آموزشی و علمی را فعال و افزایش داده ایم ،افزود: تعداد جلسات آموزشی و علمی که در همین مدت برگزار شده است ، بیش از سال گذشته بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت:بنابراین به امر آموزش و کیفیت رسیدگی یک توجه ویژه ای داریم و امید دارم، رئیس جدید دادگستری این شهرستان که از چهره های علمی، در مباحث حقوق خصوصی برخوردار هستند، بحث کیفیت رسیدگی در دادگستری شهرستان دنا را مد نظر قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بیان بخشی از دیدار خود با ریاست معزز قوه ی قضائیه اشاره نمود و به انتخاب افراد برای مناصب قضایی اشاره کرد واظهار داشت: از حضرت آیت الله رئیسی درخواست کردم که اجازه فرمایند  2خصیصه ی جوان بودن و علمی بودن را در انتصابها مورد نظر قرار دهم.
مقام ارشد قضایی استان گفت:بنابراین آقای محمودی مقدم از چهره های علمی هستند و می توانند در بُعد آموزش داشته باشند.
رئیس دادگستری دنا معرفی شد + گزارش کامل معارفه

وی به رئیس جدید دادگستری شهرستان دنا توصیه نمود به مباحث آموزشی توجه ویژه ای نمایند.
رئیس شورای قضایی استان به موضوع اطاله دادرسی اشاره کرد و گفت:طولانی شدن جریان رسیدگی به یک پرونده 2 ،3 و یا 4 سال در دادسرا یا دادگاه بماند، یکی از دغدغه ها و نگرانی های مردم است و یکی از سیاست ها و اصول مهم سند تحول دستگاه قضایی در گام دوم انقلاب،کاهش پرونده های مُسن است .
دکتر نگین تاجی در ادامه در همین خصوص افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی ها و  حرکت جهادی که همکاران در سطح استان ،توانستند در مدت 4 ماه 40 درصد این پرونده ها، در سطح استان کاهش پیدا کرد.
وی افزود: این پیشرفت از شاخصه های امر آموزش است که موجب کاهش اطاله دادرسی و باعث می شود آراء از استحکام بیشتری برخوردارباشند و همان بحث اتقان آراء است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مسئله ی حقوق عامه به ویژه در شهرستان دنا اشاره و اظهار کرد: در شهرستان دنا موضوع حقوق عامه، باید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و از دادستان به عنوان مدعی العموم، و رئیس دادگستری شهرستان می خواهم یک ورود نظامند و ضابطه مند و با تدبیر در موضوع حقوق عامه داشته باشند.
این مقام قضایی ساماندهی کاهش جمعیت کیفری را مورد تأکید قرار داد و در همین زمینه اظهار کرد: برای قاضی هنر نیست که در هر پرونده ای افراد را به زندان بیندازد،زندان برای افراد خاصی در جرایم خشن و جرایم امنیتی است و شایسته است مسئولان قضایی این شهرستان در خصوص نهاده های ارفاقی برابر ظرفیت های قانونی استفاده و در مجازات های جایگزین حبس تأکید داشته باشید.
وی در پایان از سید علی ملک حسینی که بخشی از خدمت قضایی خود را در شهرستان دنا سپری کردند ،تشکر نمود و افزود : جناب آقای ملک حسینی تلاش های زیادی در جهت صیانت از حقوق بیت المال، حقوق عامه ،جنگل ها و صدور احکام سبز در این شهرستان داشتند و لازم است همکاران قضایی در این شهرستان در این موارد نیز تأکید داشته باشند.
رئیس دادگستری دنا معرفی شد + گزارش کامل معارفه

علی اکبر غریب‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا در ابتدای این آیین با تبریک ایام الله دهه فجر، به مسئله مهم سال ،انتخابات اسفندماه اشاره نمود و با بیان این که ، مسئولان برگزاری انتخابات اصل بیطرفی را رعلیت نمایند :اظهار داشت: باتوجه به اینکه فضای انتخابات را در پیش داریم از همه مجریان ، ناظران می‌خواهم که بدون از هیچ گونه تخلفی  در بحث انتخابات برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش  نمایند.
غریب پور در ادامه به مخلان نظم در انتخابات ،هشدار داد و افزود:کسانی که بخواهند امنیت و اعتماد مردم را با گفتار و کردار خود مخدوش نمایند بدون هیچ تعارفی برخورد خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا تأکید کرد: برخورد،سریع،قاطع و برای تأمین اصل عدالت خواهد بود.
وی در پایان گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد نظم شهروندان و جامعه بهم بخورد ، عدم رعایت اخلاق انتخاباتی ، طبق قانون موجب برخورد قانونی با متخلفین خواهد شد.
رئیس دادگستری دنا معرفی شد + گزارش کامل معارفه

امام جمعه شهر سی‌سخت ضمن تبریک به مناسبت دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه با مدیریت جدید در دستگاه قضایی مردم دیدشان به دستگاه قضایی کشور تغییرکرده است.
 وی با اظهار این که قوه قضائیه حتی به کوچکترین مفسد اخلاقی رحم نخواهد کرد،افزود:قوه قضائیه کوچکترین تعارفی  با هیچ احد الناسی ندارد و مفسد در هر مقامی که  باشد برای دستگاه قضایی هیچ فرقی نمی‌کند و با قاطعیت تا ریشه کنی این ظلم کوتاه نخواهد آمد.
رئیس دادگستری دنا معرفی شد + گزارش کامل معارفه

علی پور فرماندار دنا ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان در جلسه گفت: اهداف اصلی انقلاب ایجاد عدالت بود که از نظر معمار کبیر انقلاب عدالت خاص انبیاء و خداوند بوده است و دراین بین، عدالت اجتماعی مهمترین اصل است و تا عدالت نباشد در هیچ زمینه‌ای توسعه ای شکل نخواهد گرفت.
این مسئول افزود: دستگاه قضا برنامه کاری خودرا مبارزه با دانه درشت های مفسد اقتصادی قرار داده است وبه یقین این مبارزه تا ریشه کن کردن تمامی مفسدان ادامه خواهد داشت.
وی با اظهار این که در این روزها شاهد بهره‌برداری از پروژه‌هایی در سطح استان وشهرستان هستیم عنوان کرد: همه این ها به برکت انقلاب اسلامی ، خون حاج قاسم ها ودیگر شهیدان انقلاب اسلامی ایران هستیم.
علی پور گفت: در شهرستان دنا 28طرح با ارزش 54 میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی شده است و ارزش 14 طرح افتتاحی 39 میلیارد تومان است.
رئیس دادگستری دنا معرفی شد + گزارش کامل معارفه

سید علی ملک‌ حسینی دادستان مرکز استان در این مراسم گفت: با شهادت سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی استاندارد ها و معیارهای خدمت تغییر کرد چرا که اگه کسی خدمتی به نظام وانقلاب اسلامی کرده است در مقابل خدمت سرداردلها حاج قاسم عزیز ناچیز است.
رئیس سابق دادگستری شهرستان دنا با بیان اینکه در مدت 7 سالی که در کنار مردم فرهنگی شهرستان دنا بودم ،تجربه های زیادی آموختم به مسئله سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران – یاسوج اشاره نمود و اظهار داشت: در آن حادثه غمگین در خصوص پیدا کردن اجساد جان باختگان در شرایط سخت و جان فشانی های مردم در پیدا نمودن اجساد و پذیرایی از خانواده های داغدار ، آن حرکت مردمی که شکل گرفت و مردم شهر سی سخت خانه های خودشان را در اختیار آنان قرار دادند و حماسه ای آفریدند و جزء این چیز دیگری از دنا نشینان انتظار نمی رفت، مجدداً از همه ی مردم تشکر می کنم.
رئیس دادگستری دنا معرفی شد + گزارش کامل معارفه

در پایان این آیین سید وحید محمودی مقدم به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان دنا معرفی، و از خدمات سید علی ملک حسینی رئیس قبلی این دادگستری تقدیر شد.
رئیس دادگستری شهرستان دنا در سخنانی کوتاهی ضمن تشکر از حُسن انتخاب رئیس کل دادگستری استان ،اظهار داشت: هدفم در ارائه خدمت به مردم شهرستان دنا،اجرای قانون و عدالت است و آین دو را سرلوحه ی خود قرار داده ام.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار