شهردار کرج:
شهردار کرج با بیان اینکه سه هزارو۱۸۹ میلیارد تومان بودجه برای سال ۹۹ پیش بینی کرده ایم، گفت: تکمیل پروژه های بزرگ از جمله آزاد راه شمالی و قطار شهری اولویت سال آینده این شهرداری است.
کد خبر: ۸۱۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 03 February 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛  علی اصغر کمالی زاده در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت برق استان البرز اظهار داشت: بنای این بودجه  تکمیل و به افتتاح رساندن طرح های نیمه کاره و بزرگ همچون بزرگراه شمالی و قطار شهری است.

پروژه آزاد راه شمالی کرج به طول ۱۹ کیلومتر از تیرماه سال ۹۵ آغاز شده و اکنون حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این پروژه آزاد راه شهید همت  در شرق کرج را به آزاد راه کرج - قزوین در غرب کرج متصل می کند.

همچنین خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر عملیات اجرایی آن در سال ۸۵ آغاز شده که به علت مشکلات نقدینگی تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است .

قرار است سال آینده بخشی از این پروژه با ورود ۲ رام قطار  راه اندازی شود.

شهردار کرج  ادامه داد:  البته در کنار تکمیل این پروژه ها، سرفصل ها و طرح های متعددی برای عرصه های گوناگون شهری در نظر داریم، که به مراتب در مراحل مختلف بررسی بودجه به آنها خواهیم پرداخت اما لیکن با توجه به بررسی های کارشناسی و بحث و تبادل نظر با مسوولان مربوطه، در بخش عمرانی بودجه، رقم یک هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان را در نظر گرفته ایم. رقم تعیین شده برای بودجه جاری مدیریت شهری در سال ۹۹ نیز یک هزار و ۳۰۶ میلیارد تومان می باشد.

کمالی زاده گفت: پیش از ارائه بودجه سال آینده و پس از یک مرحله فشرده کار و تلاش اعضای شورای شهر به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق، مدیران و کارشناسان مجموعه شهرداری، لایحه متمم بودجه سال ۹۸ نیز در صحن پارلمان شهری تصویب شد.تصویب این لایحه پس از طی ۱۴ جلسه مستمر صبح و عصر، انجام گرفت تا صرف منابع مدیریت شهری کرج بیش از پیش در مسیر خدمات رسانی به شهروندان قرار گیرد.در خصوص این بودجه نیز لازم به توضیح می دانم که رقم کل بودجه متمم شهرداری کرج، سه هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان است که دو هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان از این مبلغ از محل درآمدهای عمومی کسب می شود. محل تامین ۷۱۰ میلیارد تومان باقی مانده بودجه مذکور نیز از محل فروش اوراق مشارکت می باشد.

عمده این اعتبارات در قالب اجرای طرح های مختلف به منظور تقویت زیرساخت های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهر کرج صرف شده و خواهد شد.

شهرداری کرج دارای ۱۰ منطقه است که به جمعیتی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر خدمات دهی می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار