نتیجه یک تحقیق پزشکان را شگفت زده کرد
کد خبر: ۸۱۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 03 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ بر اساس مطالب انشار یافته در سایت امریکائی «لیوینگ تردیشنالی» به نقل از نشریه بریتانیائی پزشکی بی.ام.جای، يک پژوهش بر روی 70 هزار مورد آماری، نشان داده که پیوندی میان کلسترول «بد» و مرگ زودرس در بین اشخاص بالاتر از 60 سال مبتلا به بیماری‌های قلب و عروق، وجود ندارد.

بر اساس این پژوهش، 70% کسانی که دارای کلسترول بالا در خون هستند، طول عمر بیشتری دارند!

محققان با آنالیز 30 پژوهش به این جمع‌بندی دست یافتند که در 12 مورد از این پژوهش‌ها، رابطه‌ای میان کلسترول «بد» و میرایی در کار نبوده در حالی‌که 16 پژوهش نشان داده که کاهش سطح کلسترول «بد»، احتمال مرگ را افزایش داده است!

 کلسترول بد و خوب، وجود ندارد

کلسترول از انواع اسیدهای چرب است که در کبد تولید می‌شود و کارکردهای متعددی در بدن انسان دارد از جمله ساخت دیواره سلولی، سلول‌های عصبی و بسیاری از بخش‌های مغز؛ به طور کلی، بدن انسان بدون کلسترول خواهد مرد.

کلسترول از انواع اسیدهای چرب است که در کبد تولید می‌شود و کارکردهای متعددی در بدن انسان دارد از جمله ساخت دیواره سلولی، سلول‌های عصبی و بسیاری از بخش‌های مغز؛ به طور کلی، بدن انسان بدون کلسترول خواهد مرد.

 کلسترول همچنین ماده‌ای بسیار اساسی برای تولید هورمون‌ها بوده و متابولیسم تمامی ویتامین‌ها محلول در چربی نظیر ویتامین آ، دی، ایی و کا به وسیله آن انجام می‌شود.

بر اساس دانش کنونی پزشکی، دو نوع کلسترول وجود دارد که اولین آنها، «اچ.دی.ال» یا کلسترول خوب، ونوع دوم، کلسترول کم چگال «ال .دی.ال» که به کلسترول «بد» موسوم است.

البته از نقطه نظر علمی، چیزی تحت عنوان کلسترول خوب یا بد در کار نیست، بلکه صرفا » وجود دارد.

دانشمندان، 25% کلسترول بدن انسان را در مغز یافته‌اند که ماده اولیه ساخت پروجسبررسی علمی اجرا شده در دانشکده پزشکی مونت سینای در نیویورک نشان داده، کسانی که حافظه قدرت‌مندی دارند، سطح کلسترول «بد» بالائی دارند.

بالا بودن سطح کلسترول از عوارض وجود عفونت در بدن است به طوری‌که برای مهار این عفونت، مغز دستور ارسال کلسترول به عروق را صادر می‌کند، حال اگر این فرایند، نتیجه بخش باشد و التهاب برطرف شود، امور به وضع طبیعی خود باز خواهد گشت اما در صورت ادامه عفونت، کلسترول بیشتری ارسال خواهد شد. به این ترتیب افزایش کلسترول باعث تراکم و رسوب آن در دیواره عروق شده و نهایتا گرفتگی عروق را ایجاد می‌کند.

سایت «لیوینگ تردیشنالی» در ادامه مطلب خود با اشاره به مفید بودن زردچوبه به عنوان ماده ضد التهاب، می‌افزاید: «کرکمین که ماده اساسی زردچوبه است، عنصر فعال اساسی در انواع گوناگون آنتبر اساس نتایج تحقیقات علمی دانشگاه تگزاس، خوردن روزانه حداکثر 1.4 گرم زردچوبه به مدت سه ماه، برای رفع این گونه عفونت‌ها، اثری شفابخش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار