مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بااشاره به کمبود زیرساخت‌های اقامتی در روستای گردشگرپذیر هجیج، گفت: هتل لاله هجیج در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 31 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،امید قادری، از افتتاح 48 پروژه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ایام دهه فجر خبرداد و افزود: برای اجرای این تعداد پروژه 40 میلیارد تومان اعتبار صرف شده که زمینه اشتغال 500 نفر را فراهم می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه افتتاح هتل لاله اورامانات در روستای هجیج را از جمله این پروژه‌ها دانست و گفت: روستای هجیج پاوه یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است که در روزهای تعطیل هفته و بویژه در ایام عید گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

وی بابیان اینکه متاسفانه این روستای گردشگرپذیر زیرساخت‌های اقامتی چندانی ندارد، یادآورشد: در این راستا از سال گذشته اقداماتی را برای راه اندازی یک زیرساخت اقامتی مناسب در این روستا شروع کردیم.

قادری افزود: برای تحقق این هدف، ساختمان بلااستفاده شرکت آب در کنار سد داریان را مدنظر قرار دادیم که پس از رایزنی‌ها موافقت مسئولین استانی را برای تغییر کاربری آن گرفتیم تا به یک هتل تبدیل شود.

وی تصریح کرد: این ساختمان توسط شرکت توسعه گردشگری استان به یک هتل مجهز تبدیل شده و به عنوان هتل لاله اورامانات در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه همچنین از پایان مرمت تعدادی از نسخ خطی تکیه بیگلربیگی خبرداد و گفت: در استان نزدیک به 300 نسخه خطی قدیمی داریم که تعداد قابل توجهی از آنها در موزه خط و کتابت تکیه بیگربیگی نگهداری می‌شود.

وی افزود: هرسال بنا به اعتباراتی که داریم، مرمت بخشی از این نسخ را انجام می‌دهیم که در ماه‌های گذشته نیز تعدادی از آنها را مرمت کردیم که در ایام دهه فجر از آنها رونمایی می‌شود.

به گفته قادری پروژه مرمتی قرآن‌های تاریخی مسجد میرعمر پاوه هم در روزهای آینده شروع خواهد شد.

وی در ادامه بااشاره به افتتاح 35 اقامتگاه بوم گردی در این ایام، عنوان کرد: باتوجه به اینکه برای سال آینده میزبان رویداد بزرگ گردشگری کرمانشاه 2020 خواهیم بود، برای همین رشد و توسعه اقامتگاه بوم گردی را در دستورکار قرار داده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: در روزهای آینده 35 اقامتگاه بوم گردی دیگر را در استان افتتاح می‌کنیم تا تعداد اقامتگاه‌های فعال استان به 41 اقامتگاه برسد.

وی در ادامه افتتاح فاز اول ساماندهی تاق گرا و آغاز فاز دوم ساماندهی آن، افتتاح سه بازارچه صنایع دستی، کلنگ زنی چهار بازارچه دیگر صنایع دستی، آغاز عملیات احداث مسیر گردشگری در دره اژدها و سراب کنار ریجاب به طول پنج کیلومتر، راه اندازی موسسه حمل و نقل گردشگری کرمانشاه و... را از دیگر پروژه‌های میراث فرهنگی استان برای افتتاح و کلنگ زنی در دهه فجر امسال عنوان کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار