مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از آلوده‌ترین کلان‌شهرهای کشور است، گفت: در زمان حاضر نزدیک به 700 صنعت آلاینده داریم که ظرفیت آلایندگی متفاوتی با یکدیگر دارند.
کد خبر: ۸۱۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 23 January 2020

ایرج حشمتی بر لزوم جلوگیری از تشدید آلودگی هوا از سوی صنایع افزود: با پیگیری‌های مستمر اجازه نمی‌دهیم که صنایع از حد و حدود آلایندگی عبور کنند؛ به طور قطع قصد توقف فعالیت صنایع را نداریم اما وظیفه ما این است که حقوق شهروندان و فعالان در مجموعه‌های صنعتی را در کنار هم حفظ کنیم.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ اصفهان و صنعتی می‌توانند مشاوره‌های خوبی در راستای کاهش آلایندگی به واحدهای صنعتی و شرکت‌ها ارایه دهند اما مهم خواستن است و صنایع باید بخواهند تا این کار را انجام دهند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در بسیاری از صنایع پیشرفت‌ها و حل مشکلات زیست محیطی از سوی شرکت‌های دانش بنیان را شاهد بودیم.

وی با اشاره به بازدیدهای مستمر استاندار از شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: رویه بر این منظور است تا صاحبان صنایع مشکلات اقتصادی، زیست محیطی و مسایل مربوط به وام‌ها و بیمه را مطرح کنند.

حشمتی با اشاره به بازگشایی دوباره برخی از صنایع پس از تعطیلی تاکید کرد: برخی از صنایع برای تحقق مسایل توسعه‌ای و یا حل مشکلات اقتصادی نیاز به تاییدیه زیست محیطی دارند.

وی اضافه کرد: برای اعلام وضع زیست محیطی صنایع، سوابقی از جمله مشکلات تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی، پسماند و نیز مسایل ‌HSE مدنظر قرار می‌گیرد، از این رو بر اساس دستور استاندار قرار شد، نخست صنایع مسایل زیست محیطی را در یک برنامه مدون مورد تایید محیط زیست برطرف کنند و سپس از مجموعه تسهیلات و امکانات بهره‌مند شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: با توجه به ظرفیت آلایندگی‌هایی که صنایع گوناگون دارند، نسخه‌های متفاوتی را در نظر می‌گیریم زیرا هنگامی که صنعتی دچار مشکل پسماندهای شیمیایی است، موجب تشدید آلودگی شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه محور بازدیدهای استاندار از صنایع حل مشکلات و معضلات زیست محیطی کارخانه‌هاست، تصریح کرد: اکنون درگیر مسایل تحریم هستیم و بسیاری از صنایع امکان استفاده از آخرین فناوری‌های نوین را ندارند اما این موضوع نباید دلیلی باشد که صنایع اقدامات حداقلی را انجام ندهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار