معاون هماهنگی امور اقتصادی استان عنوان کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: توزیع گاز مایع در شهرستان های شمال استان را با توجه به سرد بودن هوا و نیاز مردم منطقه افزایش داده ایم.
کد خبر: ۸۱۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 22 January 2020

سید نوراله حسن زاده در هجدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین، مصرف سوخت خودروها به سمت استفاده از گاز ال پی جی رفت، از طرفی هم مشخص شد که در بسیاری از شهرستان ها و روستاها، گاز بر اساس شاخص جمعیتی توزیع می شد که با بررسی در ستاد تنظیم بازار استان، این موضوع اصلاح شد.

وی افزود: متاسفانه همچنان در مناطق سردسیری در توزیع گاز مایع مشکلاتی وجود دارد و خانوارهایی هستند که در صف توزیع مانده اند. به همین دلیل توزیع گاز مورد نیاز شهرستان هایی مثل اندیکا، ایذه و دهدز که نقاط سردسیر استان محسوب می شوند را متناسب با نیاز مردم افزایش داده ایم و وضعیت موجود نسبت به گذشته رضایت بخش است.

حسن زاده همچنین در خصوص توزیع گاز به صنایع گفت: به طور کلی سهمیه گاز به خانوار، صنعت و کشاورزی داده می شود. در بحث صنایع، از آنجایی که برخی واحدهای صنعتی از گاز بهره مند هستند، باید بررسی و از چرخه دریافت مجدد حذف شوند، مصوب شد که گاز به صنایع مورد تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که گازکشی نشده اند، داده شود. البته شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز قرار است اقدامی در راستای صدور کارت هوشمند برای دریافت کنندگان گاز انجام دهد که در آینده در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر اینکه عاملین توزیع گاز استان باید دوباره مورد بررسی قرار بگیرند، تصریح کرد: با توزیع کنندگان متخلف برخورد قاطع می شود و اگر لازم باشد عاملین توزیع تغییر می کنند تا در این بازه زمانی که هوا سرد است، گاز به اندازه نیاز، در اختیار شهرهای شمالی استان قرار بگیرد.

وی در خصوص مشکلات ناشی از کاهش قیمت مرغ در بازار تولید گفت: از آنجایی که ظرفیت تولید مرغ در کشور افزایش یافته، قیمت مرغ در مرغداری ها کاهش پیدا کرده و تولیدکنندگان مرغ دچار ضرر و مشکل شده اند، در حال تلاش هستیم تا کشتارگاه هایی که مورد تایید دامپزشکی و استاندارد هستند را راه اندازی کنیم تا شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ را از مرغدارانی که از استانداردهای لازم برخوردار هستند، خریداری کنند. خوشبختانه امروز دو کشتارگاه آماده شده تا با پشتیبانی امور دام قرارداد ببندند که مرغداران بیش از این متضرر نشوند.

حسن زاده با اشاره به فراوانی مرغ در مرغداری ها گفت: شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ موجود در بازار را با ضوابط استاندارد خریداری می کند تا این مرغ ها در زمان نیاز در بازار عرضه شوند و از متضرر شدن مرغداران جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان عنوان کرد: قیمت تمام شده تولید مرغ بیشتر از قیمت آن در بازار است. البته این مشکلات در سطح کشور وجود دارد و مرغداران هم از طریق نمایندگان خود در تهران در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستند.

وی در خصوص مرغداران متضرر گفت: زمانی که قیمت مرغ افزایش پیدا می کند، به سرعت واکنش نشان می دهیم و اجازه نمی دهیم تغییر قیمت ها، بازار را به هم بریزد بنابراین حال که مرغداران دچار مشکل شده اند و قیمت مرغ کاهش زیادی داشته، باید بیش از پیش این مشکل مهم و اساسی را رصد و پیگیری کنیم تا مشکل مرغداران برطرف شود.

حسن زاده در خصوص موضوع گوشت هم گفت: دامداران هم مشکل مشابه مرغ را دارند، قیمت گوشت در انبارها و نزد دامداران پایین است، در بازار هم قیمت آن افزایشی نداشته و قرار است دوباره بررسی شود که این چرخه معیوب کجاست تا مشکل برطرف شود زیرا وقتی تولیدکنندگان با مشکل مواجه شوند دیگر به سراغ تولید نمی روند و تولید هم با مشکل مواجه می شود.

وی ادامه داد: کشتارگاه خرمشهر در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۶۰۰ راس دام از خارج از کشور وارد کرده که قرار است با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد و بخشی از آن را هم صادر کند که اگر در این شرایط مجوز صادرات بگیرند شاید به نفع تولید کننده ها هم باشد تا از تولیدات داخلی برای صادرات نیز استفاده شود.

حسن زاده گفت: در خصوص تسهیلات میوه شب عید هم آنچه در کشور مصوب شده با نرخ معمول ۱۸ درصد است، افرادی که می خواهند این کار را انجام دهند، اعلام کرده اند که این تسهیلات باعث افزایش قیمت میوه شب عید می شود، این موضوع هم قرار است کارشناسی شود که اگر دولت بتواند تسهیلات ارزان قیمت در اختیارشان قرار بدهد.

در این نشست ارسلان شهنی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در خصوص توزیع نامناسب گاز در برخی شهرستان های شمالی گفت: زمانی که هدف یا نقطه توزیع مشخص است، نباید توزیع نامناسب انجام شود یا یک منطقه با کمبود مواجه شود، باید به سرعت عیب کار را بیابیم و آن را برطرف کنیم.

شهنی تاکید کرد: لیست عاملین توزیع گاز شهرستان ها مجددا باید مورد بررسی قرار بگیرد تا از طریق دستگاه های نظارتی، نوع و روش توزیع رصد و پیگیری شود و آن دسته از عاملین توزیع که مورد تایید نیستند، گازشان قطع و با متخلفین هم برخورد شود.

عبدالرحمن ناصریان، معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز با اشاره به وضعیت توزیع گاز ال پی جی در استان گفت: توزیع گاز بر اساس نیازمندی‌های استان انجام نمی‌شود و خانوارهایی هستند که در مناطق سردسیر در صف دریافت گاز ال پی جی مانده اند اما هنوز نتوانسته اند موفق به دریافت شوند.

وی تاکید کرد: جمعیت خانوارهایی که در استان نیاز به گاز مایع دارند مشخص است و توزیع در مناطق مختلف استان بر اساس اطلاعات خانواری که وجود دارد، کار سختی نیست.

ناصریان با بیان اینکه در بحث توزیع همچنان مشکل داریم، اظهار کرد: به نظر می رسد فرمانداران کنترلی بر وضعیت توزیع گاز در شهرستان ها ندارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار