مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در پی سیل اخیر ۱۰۱۷ روستا و ۱۵ شهرستان درگیر سیلاب، امدادرسانی شدند.
کد خبر: ۸۱۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 21 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۱۷ روستا و ۱۵ شهرستان درگیر سیلاب و آبگرفتگی در این استان با کمک ۳۹۷۲ نفر از نیروهای نجاتگر هلال احمر در قالب ۱۰۳۳ تیم عملیاتی و بکارگیری ۸۱۰ خودروی امدادی و عملیاتی خدمات رسانی شدند.

او افزود: در این مدت با کمک ۱۵۰ سورتی پرواز توسط ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب دیده و صعب العبور، اقلام غذایی توزیع شد.

رضا رحمت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از مشکلات سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان در جریان سیل اخیر مفقود شدن یا آسیب دیدن شناسنامه‌ها و اسناد هویتی آنها است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: از همین رو کلیه سیل زدگانی که شناسنامه خود را در جریان سیل از دست داده‌اند تا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی شناسنامه جدید دریافت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیه نمایندگی‌های ثبت احوال در مناطق سیل زده مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: در تلاشیم تا کار صدور شناسنامه‌های جدید با سرعت انجام شود.

دهمرده با اشاره به اینکه استان‌های همجوار نیز اعلام آمادگی کردند تا در صورت نیاز در فرآیند صدور شناسنامه ورود پیدا کنند، بیان کرد: افراد می‌توانند با نامه تأیید ستاد بحران منطقه به مراکز ثبت احوال مراجعه کنند و شناسنامه جدید دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه صدور شناسنامه‌های جدید رایگان است، گفت: شناسنامه هر فرد همانگونه که قبل از سیل بوده صادر می‌شود و به عنوان مثال شناسنامه المثنی مجدد با مهر المثنی صادر می‌شود.

۱۰۱۷ روستا و ۱۵ شهرستان درگیر سیلاب و ماجراهای پس از آن در سیستان و بلوچستان/ امدادرسانی ادامه دارد

 

سرهنگ پاسدار قاسم حسن زاده مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور اظهار داشت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پی بارش‌های اخیر و سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان از همان ساعات اولیه کار خدمات رسانی به سیل زدگان را آغاز کرده است.

او ادامه داد: این قرارگاه در گام نخست با اعزام چهار فروند بالگرد ترابری با ۲۰ سورتی پرواز در روز، ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات مهندسی و بکارگیری پنج گروه مهندسی و ۶۰۰ نفر از رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه کار امدادرسانی را در جنوب سیستان و بلوچستان شروع کرد.

مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: تا کنون۱۵ هزار بسته غذایی معیشتی،۵۰ هزار قوطی کنسرو و آب‌معدنی و ۱۵ هزار تخته پتو در بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

او بیان کرد: همچنین هزار سری لوازم خانگی توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

سرهنگ حسن زاده اظهار داشت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با راه‌اندازی چهار مرکز در شهرستان‌های چابهار و کنارک کار پخت غذای گرم را از ۲۱ دی آغاز کرده که در هر وعده ۶۰ هزار پرس غذا بین سیل زدگان توزیع می‌شود.

او ادامه داد: این غذا‌ها بوسیله بالگرد در بین روستا‌های گرفتار در سیلاب توزیع می‌شوند و تاکنون ۲۰۰ روستای را زیر پوشش خدمات رسانی قرار داده است.

۱۰۱۷ روستا و ۱۵ شهرستان درگیر سیلاب و ماجراهای پس از آن در سیستان و بلوچستان/ امدادرسانی ادامه دارد

مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: اعزام۳۲تیم پزشکی به روستا‌های سیل زده و سه گروه سیار پزشکی مجهز به شهرستان‌های نیکشهر، کنارک و بخش دستیاری از دیگر خدمات قرارگاه قدس در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان است.

او ادامه داد: همچنین یک سامانه بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی به همراه آم. آر. آی و سی تی اسکن سیار در بخش پلان شهرستان چابهار به منظور مداوا و درمان سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان اسقرار یافت.

سرهنگ حسن زاده تصریح کرد: ماشین آلات سنگین قرارگاه قدس تا کنون بیش‌از ۳۱ راه روستایی را که بر اثر سیلاب تخریب شده بود را بازگشایی کردند.

سیستان و بلوچستان یکی از ۲۶ استانی است که در کشور هم اکنون گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­های سنگین و سیل هستند. سیلی که از بارش­‌های قوی‌ترین سامانه بارشی سال جدید رخ داد و با وجود پایان یافتن بارش ­ها هنوز تبعات آن ادامه دارد. حجم خسارات آن قدر زیاد است که هم اکنون بیش‌از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان هستند.

۱۰۱۷ روستا و ۱۵ شهرستان استان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند/ امدادرسانی همچنان ادامه دارد

او افزود: تا کنون تعداد ۲۴۵۳۷ خانوار آسیب دیده به تعداد ۱۰۷ هزار و ۹۹۹ نفر در سیلاب اخیر توسط نیروهای هلال احمر استان امدادرسانی و به تعداد ۱۲۴۵۰ نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

همچنین تعداد ۲۶۲۰ دستگاه چادر امدادی ، ۵۴۵۷ تخته موکت ، ۱۱۶۴۴ تخته پتو و ۷۴۷۶ کیلوگرم نایلون و نیز تعداد ۱۹۵۳۷ بسته غذایی یک ماهه در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار