رئیس اندیشگاه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
رئیس اندیشگاه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به آلودگی شهر اهواز گفت: از زاویه نگاه ما به هوا، میزان آلودگی ناشی از صنعت، آزاردهنده است که باید سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی کیفیت هوا و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت، با تعامل با صنعت به ویژه صنعت نفت، مشکلات را حل کنند.
کد خبر: ۸۱۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ 20 January 2020

غلامرضا گودرزی در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان که به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شده بود با اجرای طرح آماک، از سوزاندن میزان زیادی گاز در مناطق نفتی اهواز جلوگیری شود و در پی آن شاهد کاهش آلایندگی‌ها باشیم اما هنوز فاز دوم این طرح به بهره‌برداری نرسیده است و اکنون نیز شاهد اعمال تحریم‌هایی علیه کشور هستیم.

وی افزود:مقرر بود خوراک پتروشیمی رازی نیز تامین شود که این کار نیز محقق نشده است.

رئیس اندیشگاه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: از زاویه نگاه ما به هوا، میزان آلودگی ناشی از صنعت، آزاردهنده است که باید سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی کیفیت هوا و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت، با تعامل با صنعت به ویژه صنعت نفت، مشکلات را حل کنند.

گودرزی با اشاره به استقرار کارخانه شرکت کربن ذر شهر اهواز و لزوم جابه‌جایی آن بیان کرد: توسعه در شهر باید با دید مناسب باشد. اگر قرار است کارخانه جدید شرکت کربن در شهرک صنعتی شماره ۲ جانمایی شود، اگر از جدیدترین تکنولوژی نیز استفاده شود، باز هم شاهد انتقال آلودگی هستیم. باید جانمایی محل جدید زودتر و درست انجام شود.

وی افزود: شب‌ها نیز هنگام فعالیت این کارخانه، آلودگی دوچندان مشاهده می‌شود که باید سازمان حفاظت محیط زیست به این آلودگی‌ها توجه بیشتری کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار