رییس دانشگاه ایلام گفت: جایگاه کتابخانه مرکزی این دانشگاه به رتبه هجدهم کتابخانه‌های دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور ارتقا پیدا کرد.
کد خبر: ۸۱۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 20 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد علی اکبری اظهار داشت: این کتابخانه دارای ۱۰۰ هزار جلد کتاب است که از این تعداد ۸۴ هزار جلد کتاب فارسی و ۱۶ هزار جلد کتاب لاتین است.

وی افزود: سه هزار و ۸۰۰ نفر اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان در این کتابخانه عضو هستند.

علی اکبری یادآور شد: منابع موجود در این کتابخانه شامل منابع تخصصی همه رشته ها از جمله ادبیات، کشاورزی، فنی و غیره و همچنین کتاب های غیردرسی از جمله علمی و آموزشی، پزشکی، رمان و روانشناسی است.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: بر اساس آمار و رتبه بندی کتابخانه ها که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) انجام گرفته، دانشگاه ایلام از بین ۱۶۵ کتابخانه ‌دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این رتبه ارتقا یافته است.

علی اکبری افزود: بر اساس این آمار و رتبه بندی و همچنین بر پایه استاندارد NISO Z۳۹.۷ گردآوری و نتایج به دست آمده در پنج بخش شامل، مجموعه، نیروی انسانی، زیرساخت، اعتبارات و خدمات مورد تجزیه و تحیل قرار گرفته است.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار