مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم از ورود معاونت حقوقی این وزارتخانه به پرونده جعل مدارک دانشگاه آزاد و تهیه مقاله برای مجلات خارجی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 20 January 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین آقابابایی درباره آخرین وضعیت رسیدگی و برخورد با تخلفات علمی گفت: به تازگی دو پرونده جدید در این خصوص مطرح شده است که با اطلاعی که بازپرس به ما داده به این پرونده ها ورود پیدا کرده ایم.

ورود وزارت علوم به پرونده تهیه مقاله برای مجلات خارجی

وی ادامه داد: یکی از این پرونده ها که در دادسرای امور رایانه مطرح شده، مربوط به تعداد زیادی مقالات است که برای مجلات خارجی تولید شده که ما به این موضوع ورود کرده و در حال بررسی لیست مذکور هستیم.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: این مقالات به سفارش برخی دانشجویان یا ممکن است به سفارش اساتیدی تهیه شده باشند، در هر صورت این‌ مقاله ها متقاضی داشته و به زبان انگلیسی تهیه و برای مجلات خارج از کشور ارسال می شده است.

وی افزود: کارهای مقدماتی و حتی هماهنگی و رایزنی با مجلات خارجی هم توسط تهیه کنندگان مقالات انجام می شده، که البته هماهنگی و رایزنی جرم نیست ولی تهیه مقاله توسط این افراد جرم محسوب می شود.

آقا بابایی ادامه داد: یک پرنده دیگر نیز در شعبه ۷ دادسرای کرج با شکایت دانشگاه آزاد و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در جریان است که وزارت علوم نیز به آن ورود پیدا کرده است که متهمان زیادی دارد. این پرونده مربوط به جعل مدارک است که بیشتر هم به دانشگاه آزاد ربط دارد.

شناسایی هویت تعدادی از دانشجویان متقلب علمی

وی ادامه داد: پرونده ای هم در شعبه ۱۲ و ۹ بازپرسی در جریان داریم، اطلاعات جدیدی را استخراج کرده و به دانشگاه ها ارسال کرده ایم، فایل جدیدی هم احراز هویت کردیم که بعد از آماده شدن به دانشگاه ها ارسال خواهیم کرد.

وی درباره برخورد با دانشجویانی که تخلف علمی مرتکب شده اند نیز گفت: لیست این دانشجویان به دانشگاه ها ارسال می شود هیئت های تخلفات دانشگاه ها موضوع را بررسی و رسیدگی می کنند و حکم لازم را صادر می کنند که ممکن است ابطلال مدرک و یا اخراج دانشجو بوده و یا هر تصمیم دیگری که اتخاذ کنند، ما به این موضوع ورود پیدا نمی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار