شهردار منطقه یک همدان با اشاره به اینکه در حیطه استانداردسازی این پیاده رو اقدامات متفاوتی انجام شده است، یادآور شد: اجرای سنگ فرش گرانیتی، به روز رسانی تمامی تأسیسات و زیرساخت‌ها به طور کامل، اجرای نورپردازی و روشنایی مسیر، لایروبی کامل نهری‌ها و دال گذاری جدید از کار‌های شاخص انجام شده در این پروژه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۱۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ 18 January 2020
شهردار منطقه یک همدان گفت: از مهرماه امسال آغار به بهسازی و نوسازی پیاده رو خیابان جهاد به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع کرده ایم.

به گزارش ایسنا، مسعود دهبانی‌صابر با بیان اینکه پیاده رو خیابان جهاد یکی از پررفت و آمدترین معابر سطح شهر همدان است و از اهمیت بسزایی در حوزه شهری برخوردار است، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه یک همدان از مهرماه امسال با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آغار به بهسازی و نوسازی این معبر به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع کرده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با ادارات برق، گاز و مخابرات در ابتدا تمامی زیرساخت‌های قدیمی جمع آوری شده و زیرساخت‌های جدید جایگزین می‌شوند که خوشبختانه در این بخش پروژه با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است که فاز اول آن به طور کامل به انجام رسیده است.

دهبانی‌صابر اظهار کرد: یکی از اهداف مهم شهرداری منطقه یک در این پروژه استانداردسازی آن بوده است که تمامی افراد جامعه بتوانند از این پیاده رو استفاده کنند و استاندارد‌های لازم هم در آن لحاظ رعایت شده باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه افراد نابینا و کم بینا در هنگام حرکت در پیاده رو از اطلاعات لمسی زیر پای خود در سطح سنگ فرش استفاده می‌کنند مسیر جداگانه‌ای نیز برای این شهروندان تعبیه شده است که بتوانند با سهولت هرچه تمام‌تر در این پیاده رو تردد کنند.

شهردار منطقه یک همدان با اشاره به اینکه در حیطه استانداردسازی این پیاده رو اقدامات متفاوتی انجام شده است، یادآور شد: اجرای سنگ فرش گرانیتی، به روز رسانی تمامی تأسیسات و زیرساخت‌ها به طور کامل، اجرای نورپردازی و روشنایی مسیر، لایروبی کامل نهری‌ها و دال گذاری جدید از کار‌های شاخص انجام شده در این پروژه به شمار می‌رود.

وی در پایان اعلام کرد: عقد قرارداد با پیمانکار و آغاز به کار پروژه پیاده رو سازی و جدولگذاری بلوار اسلامیان، ادامه پیاده رو سازی در خیابان آرامگاه حدفاصل میدان بوعلی و جهاد که با هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان زیرساخت‌های قدیمی در حال تعویض با زیر ساخت‌های جدید هستند، ادامه پروژه بهسازی محوطه گنجنامه و تعمیرات اساسی سرویس‌های بهداشتی این مجموعه، تعویض جداول و نهر‌ها در سطح منطقه از جمله بلوار احمدی روشن، و خیابان میرزاد عشقی و برنامه ریزی برای ساخت آبنما و نورپردازی میدان جهاد از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک در سالجاری بوده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: روند پروژه پیاده رو سازی محور احداثی حدفاصل میدان جهاد و میدان آرامگاه بوعلی سینا در راستای تکمیل محور پیاده راه بوعلی سینا و به علت فرسودگی و به روز کردن زیرساخت‌های شهری در حال انجام است.

علی رحیمی فر رویکرد شورای اسلامی شهر همدان در زمینه پیاده رو سازی‌های گسترده را ارتقاء ایمنی و سلامت شهروندان، بهبود شرایط محیط زیست، کاهش بار ترافیکی، تسهیل تردد شهروندان، کمک به گذران اوقات فراغت شهروندان، شکل گیری خاطره‌های جمعی، گسترش فضای جمعی و همگانی، افزایش تعاملات اجتماعی، استفاده از دوچرخه، افزایش کیفیت پیاده‌رو، حمل‌ونقل پاک و سبز، ارجحیت پیاده روی بر خودرو مداری و همین‌طور ایجاد دسترسی به وسیله حمل‌ونقل عمومی دانست.

وی با بیان اینکه استاندارد‌های زیرساخت این محور پیاده رو شامل اجرای شفته ریزی و اجرای لایه زهکش شامل شن ریزی و بتن ریزی و لایه نهایی سنگی با بالاترین کیفیت مصالح بوده شده است، افزود: یکی از مشکلات اساسی که توسط ذی‌نفعان اظهار می‌شد، طولانی بودن مدت اجرای پروژه بود که براساس مذاکرات صورت گرفته با مجریان و مسئولان فنی این پروژه، برخی از عوامل طولانی شدن زمان اجرا در اختیار مسئولان است، در حالیکه بعضی از عوامل منشأ بیرونی داشته و کنترل آن‌ها با مشکلاتی همراه است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان جانبازان و معلولان را از اقشار شریف جامعه دانست که وظیفه هر نهاد و سازمانی است تا زمینه آسایش و راحتی آن‌ها را فراهم کند و یادآور شد: ما هم در شورای اسلامی و شهرداری وظیفه خود می‌دانیم تا معابر را برای رفت و آمد آسان و انجام فعالیت‌های اجتماعی این افراد مناسب‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: در پروژه خیابان بوعلی اجرای طرح همسطح‌سازی معابر از کف فرش‌های بتنی برجسته و مخروطی شکل استفاده کرده‌ایم، به گونه‌ای که افراد نابینا با تغییر شکل کف فرش‌های متوجه تغییر مسیر‌ها می‌شوند. برجستگی کف فرش‌ها هم باعث می‌شود تا عصای نابینایان در شیار‌های خاص قرار گیرند و رفت و آمد آسان را برای این افراد میسر کنند که این مصالح شامل سنگ گرانیتی و کف پوش بتنی رنگی نابینایان برابر استاندارد در مناسب سازی حرکت به کار گرفته شده و قبل از اجرای پروژه آزمایشات لازم نیز اخذ شده و تا پایان کار پروژه کنترل می‌شود.

رحیمی فر همچنین بیان کرد: امسال افزون بر ۱۱۷ هزار مترمربع پیاده روسازی و کف سازی در سطح منطقه از جمله بلوار بعثت، خیابان شهید اسلامیان، بوعلی حد فاصل میدان جهاد و میدان آرامگاه، سعیدیه، مظفریه، بلوار احمدی روشن، خیابان کرمانشاه و جلالی و بعضی نقاط دیگر انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار