ویژه های انتخاباتی
آنچه که در این بسته خبری منتشر می شود ، خبرهای رسمی و غیر رسمی پیرامون انتخابات مجلس دور یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد است . خبرهایی که کمتر مورد توجه قرار می گیرند اما برخی از این خبرها اهمیت زیادی دارند.
کد خبر: ۸۱۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ 18 January 2020
آنچه که در این بسته خبری منتشر می شود ، خبرهای رسمی و غیر رسمی پیرامون انتخابات مجلس دور یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد است . خبرهایی که کمتر مورد توجه قرار می گیرند اما برخی از این خبرها اهمیت زیادی دارند.
ممانعت استاندار از یک عزل و نصب انتخاباتی!
وعده استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر ممنوع بودن هرگونه عزل و نصب در دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف با ممانعت از عزل رئیس منابع طبیعی شهرستان دنا محقق شد. حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد 25 دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی با اعضای هئیت‌های اجرایی 3 حوزه‌ انتخابیه استان رعایت بی‌طرفی در انتخابات را زمینه‌ ساز تقویت اعتماد مردم به نظام دانست و هر گونه عزل و نصب در ادارات تا بعد از انتخابات ممنوع را ممنوع اعلام کرد. صبح امروز معاون پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با هدف عزل  قربانعلی فلسفی‌فر رئیس منابع طبیعی شهرستان دنا و معرفی ...با حکم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری عازم سی سخت مرکز شهرستان دنا شد تا در فرمانداری این شهرستان مدیر جدید را معرفی کند ولی به با اطلاع مجموعه استانداری، مراسم تودیع و معارفه کنسل شد. حسین کلانتری در گفتگویی اظهار داشت : هرگونه عزل و نصب در دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف جز در موارد خاص از جمله استعفاء یا خروج مدیری از استان ممنوع بوده و هیچ گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم همراهی مدیر منابع طبیعی شهرستان دنا با نماینده فعلی بویراحمد و دنا قصد عزل وی را داشت که با ورود قاطعانه مجموعه استانداری آئین تودیع و معارفه کنسل شد. / تسنیم
هشدار دادستانی به رسانه های متخلف
دادستان کهگیلویه و بویراحمد گفت : با رسانه‌هایی که به ایجاد درگیرهای انتخاباتی در استان دامن می‌زنند برخورد جدی می‌شود.
دادستان مرکز استان گفت: رسانه‌ها باید توجه داشته باشند که پیش بینی برندگان انتخابات در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها تخلف است و با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.
ملک حسینی افزود: دستگاه قضایی در روز‌های تعطیل نیز پیگیر تخلفات است.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها یکی از ابزار‌های مهمی در باید‌ها و نباید‌های انتخاباتی است گفت: رسانه‌ها باید با اقدامات خود وحدت و مشارکت حداکثری را در استان ایجاد کنند.
دادستان با بیان اینکه با رسانه‌هایی که به ایجاد درگیر‌های انتخاباتی در استان دامن می‌زنند برخورد جدی می‌شود گفت: باید همراه با مردم در این فضا حرکت کنیم و آرامش و امنیت مردم را بیش از هر چیز دیگری مد نظر قرار دهیم.
تاییدیه صلاحیت تاجگردون با یک یادداشت رسید!
تاجگردون طی یادداشتی در توازن نوشت :
بسمه‌تعالی
چرا نامه تأیید صلاحیت خودم را منتشر نکردم؟
انتشار نامه تأیید صلاحیت را نوعی ذوق‌زدگی می‌دانستم و اینکه گویا مگر قرار بود تأیید نشوم که ضرورت به انتشار آن است! ولی وقتی دیدم دیگر عزیزان کاندیدا منتشر کردند، به دلایل زیر منتشر می‌کنم:
– اولاً بنده رد صلاحیت نشده بودم بلکه همان‌طور که سخنگوی محترم شورای نگهبان فرمودند، تأییدیه هیئت نظارت برای چند نفر با تأخیر اعلام شد که هیچ مشکل قانونی ندارد.
– وقتی‌که با این تأخیر مواجه شدم، برخی از رقبای عزیز فرمودند ما مایل به تأیید همگان هستیم و انتخابات بدون تاجگردون لطفی ندارد و کاش ایشان تأیید شود و…
– بعد از اعلام تأییدیه این‌جانب و اعلام شفاهی آن توسط فرماندار محترم (مصاحبه)، دوستان وظیفه و رسالت خود را بر آن دیدند که کتبی، شفاهی، کلامی و رسانه‌ای شورای محترم نگهبان را مورد آماج توهین قرار دهند و آنان را متهم به معامله، تطمیع و از این جنس حرف‌ها نمودند! درصورتی‌که در فاصله این چندروز، مشتاقانه تمایل به تأیید این‌جانب داشتند!
-ای‌کاش هیئت محترم نظارت شهرستان، استان و مرکز با این نوع بی‌اخلاقی‌ها برخورد جدی کنند و به نظر من که کوچک‌ترین اطلاعات نسبت به شرایط انتخابات دارم چنین اقداماتی می‌بایست منجر به یک برخورد جدی شود.
–  و البته گمان کردم شاید دوستان عزیز تأییدیه دیگری دارند که من ندارم و وقتی منتشر کردند دیدم همان نامه‌ای که من دارم آنان هم دارند و اینک در جهت تنویر افکار و اطلاع عموم متن نامه خودم را منتشر می‌کنم. امیدوارم مردم شریف، آن رفتار ناپسند دیگران را به دیگر بداخلاقی‌های گذشته آنان اضافه کنند.
اگرچه همان‌طور که در سخنرانی اخیر(در لیشتر) بیان کردم همه بداخلاقی‌های گذشته تاکنون را می‌بخشم.
– در پایان بازهم دوستان و موکلین خود را به آرامش و دوری جستن از هرگونه اقدام احساسی توصیه می‌کنم و همچنین مجدد عرض می‌کنم که هوشیار باشید تا نتوانند در  تصمیم بزرگی که باهم گرفته‌ایم خللی ایجاد کنند.
ممانعت استاندار از یک عزل و نصب انتخاباتی! / پیرمرد روستایی : به همه کاندیداها دروغ می گویم!
استقبال گرم از موحد و استقبال سرد از هاشمی!
این روزها سایت های محلی طرفدار دو کاندید مطرح چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ، با تیترهای تبلیغاتی ، نامزد مورد نظر خود را حمایت می کنند.
سایت محلی دهدشت نیوز نوشت : امروز لنده ای ها میزبانی باشکوهی از موحد در جای جای لنده  به عمل آورده و نشان دادند همه چیز برای پیروزی این داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مهیاست. برپایه همین گزارش موحد امروز در نشیت های برگزازشده مهمان هواداران دورگذشنه نماینده فعلی کهگیلویه بودند.
لازم به ذکر هست که عدل هاشمی پوردیروز در لنده مورد استقبال ضعیف قرار گرفت و می توان گفت لنده ای ها دست رد به سینه هاشمی زدند!
موحد چگونه در سمغان بدرقه شد؟!
سایت محلی اخبار جنوب نوشت : ظهر دیروز سید محمد موحد میهمان مردم سمغان بود که پس از پایان سخنان سید محمد موحد که به رسم ادب هیچ کسی بین کلام ایشان سخن نگفت و موحد انتظار داشت کلامش حسن ختام جلسه باشد اما در این میان با اعتراض اطرافیان مواجه می‌شود که باید به سؤالات و مطالبات مردم پاسخ دهد.
در این میان سپس اطرافیان موحد باصلوات فرستادن بدین منظور که پایان جلسه را اعلام کرده باشند مدعی می‌شوند که نباید سؤالی از حاج‌آقا پرسیده شود اما حاضران حق را به جوانان پرسشگر می‌دهند و اولین سؤال پرسیده می‌شود.
یکی از جوانان پس از سلام از حاج‌آقا سؤال می‌کند عزتی که در دوران زمامداری شما به کهگیلویه رسید دقیقأ در کجا کارآیی داشت و به چه دلیل مدعی بازگشت به عزت هستید؟
در سؤال دوم در حالی که این جوان به مطالبه‌گری مردم سمغان می‌پردازد و خواهان مشخص نمودن عملکرد ۱۶ ساله سهم سمغان از این عزت است، می‌پرسد آیا هزینه‌کردی در عملکرد ۱۶ ساله شما به جوانان سمغان رسیده است؟
در این هنگام حاج آقا که از سوال این جوان به شدت عصبانی شده بود با حفظ خونسردی خطاب به جوان می‌گوید برو دیگه! و سپس وقتی با اعتراض جوانان سمغان روبرو می‌شود بدون از آنکه نطقی کرده باشد سمغان را ترک می‌کند.
اصلاح طلبان و انتخابات از قول منطقیان!
برخی سایت های محلی تصویر نوشته ای از قول محمود منطقیان منتشر کرده اند که وی می گوید اگر نامزدهای مورد نظر ما را رد کردند نباید تنور انتخابات را برای کسانی گرم کنیم که بر ما تحمیل شده اند!
ممانعت استاندار از یک عزل و نصب انتخاباتی! / پیرمرد روستایی : به همه کاندیداها دروغ می گویم!
 
 
 پیرمرد روستایی : به همه کاندیداها دروغ می گویم!
اسماعیل آذری نژاد که بیشتر به کارهای فرهنگی مشغول است و این اقدامات را هم در توئیتر منتشر می کند ، یک توئیت جالب انتخاباتی هم منتشر کرده است !
ممانعت استاندار از یک عزل و نصب انتخاباتی! / پیرمرد روستایی : به همه کاندیداها دروغ می گویم!
 
 احتمال تایید شدن یکی از اصلاح طلبان کهگیلویه!
سایت محلی عصر جهان نوشت : برخی از منابع خبری آگاه از احتمال قریب به یقین تایید صلاحیت دکتر رضا دهبانی پور کاندیدای انتخابات حوزه کهگیلویه بزرگ در مرحله بعدی خبر دادند
استوری این نامزد انتخابات هم موید این ادعا می تواند به شمار آید.
 
تاییدیه صلاحیت تاجگردون با یک یادداشت رسید! / پیرمرد روستایی : به همه کاندیداها دروغ می گویم! / موحد چگونه در سمغان بدرقه شد؟! / استقبال گرم از موحد و استقبال سرد از هاشمی!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مسئول محترم تابناک استان کهگیلویه و بویر احمد عزیز و محترم و بزرگوار در تاییدی آقای تاج گردون دیگر شکی وجود ندارد و شکی نمانده است اما شما بزرگوار و محترم مطالبی که از طرف آقای تاج گردون که می فرماید من از همان اول تایید صلاحیت شده بودم و ذوق زده هم نشدم !!! و مگر قرار بود که تایید صلاحیت نشوم !!! و... و گفته معاون محترم سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که در تاریخ 22 دی ماه گفته بود تاکنون در مورد تایید صلاحیت آقای تاج گردون خبری به استان نرسیده و گفته فرماندار محترم گچساران که گفته بود در لیست ارسالی به فرمانداری گچساران جلو نام تاج گردون خط تیره آمده است!!!!!!!!!!!!! و نامه های آقای توکلی به ریاست محترم قوه قضائیه و شورای محترم نگهبان را کنار هم قرار دهید و خود تکلیف من بیچاره خواننده را مشخص کنید و باید در این مورد اذهان مردم روشن شود و بخصوص جناب آقای تاج گردون توضیح و از خود در پیشگاه ملت ایران دفاع و پاسخگو باشد و گرنه به ریش من خواننده مطالب رسانه ها خندیدن و ... است.
آه مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
جناب میرش.ال اگه ردصلاحیت نشده بودی پس چرا اسمت جزو ردصلاحیت هابود
حتمااشتباه تایپی بوده
درهرصورت خیرنبینی بانان بری اسفند ۹۶ دربیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران واگذارت میکنم به همان بی بی حکیمه (س)
تحلیلگر محتوای مطالب شما از دور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
در ضمن مطالب را به صورت تفکیک بنویسید چون هر کدام کامنت خاص خودش را دارد مثلا در مورد موحد حق با موحد است به هر حال در موقعیت زمانی فعلی کاندیداهای محترم فقط در بین طرفداران خودشان حاضر می شوند مطالبی بیان می کنند و فعلا اگر سئوالی هم داشته باشند به بعد از روز رای گیری واگذار می کنند چون فعلا هدف جذب آراء است آن چند نفر جوانی که شما اشاره فرمودید سئوالاتی داشتند نفوذی از طرف کاندیداهای رقبا بودند و قصد تضعیف داشتند و وقتی نیت آنها و طرز سئوال کردن آنها آنگونه باشد که شما اشاره کردید جواب هم باید همانگونه باشد که شما اشاره کردید. در ضمن شما چقدر بد سلیقه اید که آن محتوا با آن تیتر را آنگونه با آن سئوالات آن چند جوان به پایان بردید!!! اگر با سلیقه بودید و نیت بد نداشتید اشاره ای به سئوالات آن چند جوان نمی کردید بنابراین این کار را نکنید امانت دار باشید.انشاءاله
محاکمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
محاکمه نمایندگان متخلف در قوه قضاییه آغاز شد

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: پرونده‌هایی از نمایندگان داشتیم که به دادگاه ارسال کردیم و براساس آن اعلام شد که این مورد جزو وظایف نمایندگی تشخیص داده نشده است که آن‌ها هم محاکمه را شروع کردند.محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر روند بررسی پرونده نمایندگان متخلف در قوه قضائیه اظهار داشت: پرونده‌هایی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان رسیده که شاکی داشته است اعم از شاکی حقیقی یا حقوقی. وی افزود: ما در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان حکم صادر نمی‌کردیم، بلکه بحث این بوده که آیا این جزو وظایف نمایندگی بوده است یا خیر. جمالی ادامه داد: پرونده‌هایی هم از نمایندگان داشتیم که به دادگاه ارسال کردیم- یعنی دادگاه از ما خواسته- و براساس آن اعلام کردیم که این مورد جزو وظایف نمایندگی تشخیص داده نشده است که آن‌ها هم محاکمه را شروع کردند. سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بر همین اساس اضافه کرد: براساس همین موضوع و با توجه به اینکه ما عملکرد یک نماینده را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص دهیم، دیگر ادامه روال و بررسی قضایی آن برعهده قوه قضائیه بوده و حکم را قاضی صادر خواهد کرد که محکوم می‌شود یا خیر و اگر محکوم می‌شود، به چه شکل و به چه میزان حدی مجازات شود.
محاکمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
به گزارش «تابناک» در میان این نود نفر رد صلاحیت شده نام شش نفر که ریاست شش کمیسیون اصلی مجلس شورای اسلامی را در حال حاضر بر عهده دارند دیده می‌شود؛ تصورش را بکنید هم اکنون ریاست شش کمیسیون مهم مجلس شورای اسلامی در اختیار افرادی است که شورای نگهبان مستنداتی قطعی از دیدگاه ناظران استانی و ملی اش، دال بر مسائل مالی آنان در اختیار دارد! همه این مسائل اگر چه مایه حیرت و بهت افکار عمومی است؛ اما دو مساله بهت آورتر هم در این چند روز در این ارتباط، اتفاق افتاده است.

اولین مساله، خبر‌هایی است که به صورت جسته و گریخته در محافل سیاسی در باره تایید صلاحیت دو نفر از روسای کمیسیون رد صلاحیت شده شنیده می‌شود. خبر‌هایی که در صورت صحت، این پرسش را در بین افکار عمومی برمی انگیزد که چگونه است شورای نگهبان در یک فرایند چند ده روزه به رد صلاحیت این دو به دلیل مسائل مالی رای داده است، اما در فاصله چند روز از اعلام، از نظرش برگشته و مجددا آنان را تایید صلاحیت کرده است. ناشی از این پرسش گمانه زنی‌هایی در این باره در بین مردم بالا گرفته است که یا مستندات اولیه شورای نگهبان آنقدر که باید محکم و متقن نبوده است که این شورا بلافاصله از نظرش برگشته است و یا این دو رئیس کمیسیون با لابی و اعمال فشار شورای نگهبان را در شرایطی قرار داده اند و تایید صلاحیت خود را گرفته اند. اگر چه طبیعتا هر دو گمانه دور از شان شورای نگهبان است؛ اما با این وجود شایعه تایید صلاحیت این دو رئیس کمیسیون، مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و به نظر می‌رسد شورا لازم است در این مورد شفاف سازی کند که اولا این شایعه تایید صلاحیت این دو صحت دارد یا خیر و اگر دارد چه فرایندی درباره این دو رخ داده است.
آه مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
میرش.ال
باشجاعت کاذب با بی بی حکیمه (س)وامامزاده علی (ع)ورئیسی درافتاد
وباآنان واردجنگ شد دیگه شورای نگهبان جای خود دارد
که واگذارش میکنم به همان بی بی حکیمه (س)و امامزاده علی (ع)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار