معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا:
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: سالانه ۷ درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات از بین می‌رود.
کد خبر: ۸۱۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 14 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ عین الله جهانی در برنامه ویژه طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک که در کرج برگزار شد، تعداد همیاران پلیس را ۱۰ میلیون نفر در کشور اعلام کرد و گفت: این مهم از ۱۰ سال گذشته تاکنون دنبال شده است.

وی از تصادفات جاده‌ای به عنوان سومین عامل مرگ و میر در کشور یاد کرد و گفت: از سال ۸۵ تا ۹۷ با افزایش ۱۵۲ درصدی خودروها مواجه هستیم در این بازه زمانی افزایش ۱۲۰ درصدی تعداد موتور سیکلت را نیز شاهد هستیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در بخش دیگری با اشاره به اینکه روزانه در کشور ۴۵ تا ۵۵ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، گفت: حدود هزار نفر نیز مجروح می‌شوند که ۱۰ درصد آنها ویلچری می‌شوند.

سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه ۱۰ تا ۱۲ درصد کشته‌های تصادفات جاده‌ای را کودکان تشکیل می‌دهند، گفت: حدود ۵۱ درصد افراد در صحنه تصادفات، حدود ۷ درصد در مسیر و ۴۱ درصد در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: کاهش آمار فوتی‌ها در مسیر با تقویت بهداشت و اورژانس باید جدی گرفته شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالانه ۷ درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات از بین می‌رود، افزود: ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای به خاطر خطاهای انسانی به وقوع می‌پیوندد.

سرهنگ جهانی تعداد بانوان ایرانی دارای گواهینامه را ۷ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: ۹.۵ درصد بانوان در تصادفات مقصر هستند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۸۳ عابر پیاده در استان البرز جان خود را از دست داده اند این آمار در سال جاری به ۴۷ کشته رسیده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، گفت: نخستین عامل تصادفات در کشور عدم توجه به جلو است، ۱۰ درصد تصادفات نیز به دلیل تغییر مسیر است.

سرهنگ جهانی افزود: ۸۰ درصد تصادفات به دلیل چهار عامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و همچنین عدم توجه به جلو است.

وی در خصوص اهمیت بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو نیز گفت: در حادثه اتوبوسی که چندی پیش به وقوع پیوست، اگر سرنشینان کمربند ایمنی می‌بستند تعداد کشته‌های آن از ۱۹ نفر به ۵ نفر کاهش می‌یافت.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه آمار جانباختگان موتورسیکلت‌ها در کشور نسبت به قبل افزایش یافته است، افزود: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای رانندگان موتور سیکلت ها ضروری است.

سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه حدود ۶۳ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، گفت: مواردی مانند خواب آلودگی و خستگی راننده در تصادفات تأثیرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار