معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از انعقاد قرارداد برای ساخت دو نیروگاه خورشیدی در امامزاده طاهر و امام زاده محمد خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 13 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الاسلام علی دشتکی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج، با اشاره به اینکه کمک به فقرا و نیازمندان یکی از اهداف مهم وقف است، اظهار کرد: وقف صدقه جاریه است و ما در اوقاف برای خدمت به خلق آماده هستیم.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته  مقرر شده در حوزه وقف و سرمایه گذاری موقوفات استان گام‌های جدی ای برداشته شود و امیداواریم  با تکیه بر فرهنگ وقف بتوانیم در حوزه مسائل اجتماعی تأثیرگذار باشیم.

علیرضا علیپور، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه این مراسم با اشاره به تعداد موقوفات کرج گفت: در حال حاضر ۶۵۰ موقوفات متصرفی و ۷۰ مورد موقوفات غیر متصرفی در شهرستان کرج وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان کرج تعداد رقبه متصرفی هزار و ۴۰۰ مورد است، گفت: در این شهرستان سه هزار و ۵۰۰ رقبه غیر متصرفی وجود دارد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به برخی از پروژه های در دست اجرای اوقاف این شهرستان توضیح داد: مجموعه فرهنگی آستان امامزاده طاهر (ع) از جمله پروژه‌هایی است که تا دهه فجر امسال بهره برداری می‌شود.

علیپور اضافه کرد: علاوه براین تا کنون دو قرارداد برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در آستان مقدس امامزادگان طاهر (ع) و محمد (ع)  منعقد شده است.

این مسئول اضافه کرد:  از ابتدای سال تا کنون پنج مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با عنوان «افق» در بقاع متبرکه شهرستان کرج  ایجاد شده و در حال برنامه ریزی برای افزایش تعداد آنها هستیم.

وی عنوان کرد: در حوزه واحد حقوقی نیز بالغ بر ۱۶۸ موقوفه نقشه برداری شده است، سه هزار متر زمین نیز علی الحساب برای عمران و آبادی امامزاده احمد و محمود (ع) ماهدشت از شرکت تعاونی روستایی اخذ شده است.

گفتنی است؛ مراسم مصطفی حمزه زاده به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار