وزنه‌بردار با سابقه استان قم با حضور درخشان در پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی موفق به کسب نشان با ارزش نقره این مسابقات شد.
کد خبر: ۸۱۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹ 13 January 2020

به گزارش تابناک قم، علی ابی‌پور یکی از چهره‌های با سابقه و افتخار آفرین وزنه‌برداری قم در سال‌های اخیر است که با بازگشت مقتدرانه خود به صحنه رقابت‌های قهرمانی کشور، ضمن کسب عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره این مسابقات، بار دیگر نام وزنه‌برداری قم را بر سر زبان‌ها انداخت.

این دوره از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور به مدت سه روز به میزبانی هیات وزنه‌برداری استان خوزستان در شهر اهواز به انجام رسید، مسابقاتی که با عنوان یادواره سپهبد شهید سلیمانی و استاد بهمن مطلق جنبه انتخابی تیم ملی را نیز داشت و 140 وزنه‌بردار از 29 استان برای کسب رتبه‌های برتر آن پیکار کردند.

در شرایطی که با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در این مسابقات از وزنه‌برداران تست دوپینگ نیز انجام شد، تیم میزبان یعنی هیات وزنه‌بردار استان خوزستان با کسب 659 امتیاز بالاتر از دیگر رقبا بر سکوی نخست تکیه زد و سهم تیم اعزامی هیات قم نیز کسب یک نشان نقره این دوره بود.

در این مسابقات تیم‌های هیات وزنه‌بردار اصفهان و مازندران عنوان‌های دوم و سوم را کسب کردند، در شرایطی که نشان نقره با ارزش علی ابی‌پور در دسته 109 کیلوگرم برای قمی‌ها بسیار با ارزش بود، رتبه‌ای که نماینده وزنه‌برداری قم بعد از رقیب اهل استان چهار محال و بختیاری به دست آورد.

در حرکت یک ضرب این دسته علی ابی‌پور از قم 155 کیلوگرم وزنه‌ را مهار کرد و دوم شد، ضمن اینکه در حرکت دو ضرب با مهار 196 کیلوگرم باز هم در جایگاه دوم ایستاد و در مجموع نیز با رکورد 351 کیلوگرم بعد از وزنه‌بردار استان خوزستان، عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره این مسابقات را نصیب خود کرد.

در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب دسته 109 کیلوگرم رحمان اورامه از خوزستان با 352 کیلوگرم قهرمان شد، علی ابی‌پور از تیم هیات وزنه‌برداری قم با 351 کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفت و علی‌اصغر دادمنش از تیم هیات چهارمحال‌ و بختیاری با 350 کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار