رسیدگی به پرونده سکه ثامن از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۸۱۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 08 January 2020

به گزارش تابناک سمنان:  شرکت بازرگانی «آریو پرگاس آیلین» تحت عنوان سکه ثامن از سال ۹۵ بر سر زبان‌ها افتاد و از سال ۹۶ فعالیت رسمی خود که فروش طلای خام بود را آغاز کرد و سبب مشکلات بسیاری در بازار پولی و طلای کشور و سبب مالباخته شدن بیش از ۳ هزار نفر شد.

شرکت سکه ثامن از اواسط سال ۹۶ و از شهرستان بناب کار خود را آغاز کرد و استارت کلاهبرداری‌های آن هم از همین زمان زده شد.

در این پرونده افراد به کمک حساب‌های اینترنتی و ورود به شبکه شتاب بانکی اقدام به خرید طلا کردند، اما پس از آن که فعالیت این شرکت در فضای مجازی با مشکل مواجه شد، کاربران بسیاری نسبت به از دسترس خارج شدن آن مشکوک شدند و از شرکت سکه ثامن شکایت کردند.

پس از بسته شدن شرکت ثامن و از دسترس خارج شدن آن، ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران خبر از پلمب شدن شرکت سکه ثامن توسط اتحادیه طلا و جواهر داد و اعلام کرد که این موسسه اصلا مجوزی برای فعالیت خود نداشته است.

۴ روز پس از پلمب سکه ثامن، پلیس فتا طی نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار بازداشت مدیران سکه ثامن شد.

سکه ثامن

به گفته علی القاصی دادستان تهران، شکایت مالباختگان و سکه ثامن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر تنها ۱۰۰ میلیارد تومان آن وجود دارد.

مالباختگانی که در این پرونده حجم زیادی از سرمایه خود را از دست داده‌اند، پس از خبر پلمب شرکت ثامن مقابل دادسرا تجمع کردند، اما از آنجایی که در آن زمان مدیر شرکت ثامن متواری شده بود، امکان دسترسی به آن وجود نداشت.

فرهاد زاهدی‌فر مدیر سکه ثامن پس از پلمب شرکت سکه ثامن از طریق مرز دبی به دنبال فرار به کانادا بود که با همکاری ایران و پلیس اینترپل در مهر ماه ۹۷ دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

صدور کیفرخواست برای چهار متهم در پرونده سکه ثامن

پس از دستگیری فرهاد زاهدی‌فر، رئیس پلیس فتای ناجا در نشست خبری خود از دستگیری ۸ متهم دیگری خبر داد که آن‌ها هم به نوعی در پرونده سکه ثامن نقش داشتند.

رسول کوهپایه‌زاده وکیل مالباختگان سکه ثامن  درباره تعداد متهمان پرونده سکه ثامن، اظهار کرد: برای ۴ متهم در پرونده سکه ثامن کیفرخواست صادر شده است.

وی ادامه داد: این پرونده به لحاظ تعداد افراد مالباخته، بزرگترین پرونده کلاهبرداری کشور به حساب می‌آید که حدود ۴ هزار مالباخته دارد.

خبرنگار: جعفری/

وکیل مالباختگان سکه ثامن با اشاره به متهمان دستگیر شده در این پرونده، گفت: همسر متهم ردیف اول پرونده جلب دادرسی شد و به لحاظ عجز از تودیع وثیقه بازداشت است، علاوه بر همسر متهم خواهر او هم جزو متهمان پرونده به حساب می‌آید.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: در جلسه فردا کیفرخواست متهم ردیف اول قرآئت می‌شود.

قوه قضائیه به دنبال پرداخت ۳۰ میلیون به مالباختگان سکه ثامن

دستگاه قضا به دنبال دادخواهی و رسیدگی به وضعیت مالباختگان پرونده سکه ثامن است و به گفته سخنگوی قوه قضاییه بیش از ۶۰ میلیارد تومان مال از متهم ردیف اول شناسایی شده است.

قوه قضاییه به دنبال این است که حساب مالباختگان پرونده سکه ثامن را تا ۳۰ میلیون تومان تسویه کند و البته اولین جلسه رسیدگی به بزرگترین پرونده کلاهبرداری کشور به لحاظ تعداد مالباخته صبح فردا در شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری ۲ و به ریاست قاضی قاسمی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار