پس از ۹ روز تعطیلی
مدیر روابط تجاری ایران با کشور عراق گفت: تردد خودروهای تجاری به عراق از پایانه تجاری چذابه پس از ۹ روز تعطیلی از امروز سه‌شنبه، ۱۷ دی ماه از سر گرفته شد.
کد خبر: ۸۱۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷ 07 January 2020

فاضل سلامات ضمن تسلیت به جامعه غمبار ایران به دلیل شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره به تعطیلی ۹ روزه مرز چذابه، از روان شدن تردد خودروهای عراقی در این مرز خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری استاندار خوزستان و نماینده تام الاختیار وی در مرزهای چذابه و شلمچه، فعالیت‌های تجاری در این مرز آغاز شد و تجار می‌توانند صادرات خود را انجام دهند.

وی در تشریح روند بازگشایی مرز ایران و عراق گفت: از سوی کنسولگری بصره با برگزاری نشست با مقامات عراقی و همچنین نشست‌های قومی با شیوخ منطقه و معترضان در مرز چذابه، به همراه چند تن از تجار ایرانی، مساله را فیصله دادیم و هم اکنون روند عادی فعالیت تجاری در این مرز از سر گرفته شد.

نماینده تام الاختیار استاندار خوزستان در دو مرز شلمچه و چذابه افزود: تمامی تجار مرز تجاری چذابه اجازه صادرات کالا را دارند اما هنوز تردد زوار انجام نمی‌شود.

مدیر روابط تجاری ایران با کشور عراق با بیان اینکه عراقی‌ها می‌توانند به راحتی وارد کشور شوند، اظهار کرد: تجار ایرانی با کارت بازرگانی می‌توانند به عراق بروند اما تردد زوار با رایزنی وزارت امور خارجه و مقامات استانداری خوزستان، همراه با اخذ مجوز مقامات انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار