مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام:
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام از جذب دانشجوی خارجی دکتری پژوهش‌محور برای اولین بار و بر اساس آئین نامه مصوب خبر داد.
کد خبر: ۸۱۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 07 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر مینا پیرزادنیا اظهار کرد: به منظور تحقق اهداف کلان دانشگاه ایلام و ارتقای جایگاه بین المللی و در راستای تربیت نیروی انسانی و جذب دانشجویان غیرایرانی، دانشگاه ایلام دانشجوی غیرایرانی در مقطع دکتری به شیوه پژوهش محور جذب کرد.

وی درباره فرایند پذیرش دانشجوی خارجی پژوهش محور، گفت: در کلیه رشته‌هایی که دانشگاه مجوز پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی دارد، امکان پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دوره دکتری تخصصی پژوهش محور در دو نوبت شهریور و بهمن ماه هر سال وجود دارد.

وی افزود: دانشجویان در ابتدا ملزم به ارائه درخواست و رزومه و کلیه مدارک خود به گروه همکاری های علمی و بین‌‌المللی هستند و بعد بررسی و تایید شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان توسط گروه همکاری های علمی و بین ­المللی و با همکاری گروه آموزشی مربوطه فرآیند پذیرش صورت می‌گیرد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: طول مدت مجاز تحصیل دانشجو در دوره دکتری پژوهش محور حداکثر 8 ترم تحصیلی و در صورت عدم فارغ­التحصیلی دانشجو در سنوات مجاز، امکان افزایش سنوات طبق آیین­ نامه­ های وزارت علوم و با اخذ شهریه مازاد وجود دارد که در این مدت دانشجو ملزم به گذراندن 36 واحد درسی است که از این تعداد 8 تا 10 واحد به صورت آموزشی و 26 تا 28 واحد به صورت پژوهشی است.

پیرزادنیا، گفت: خوشبختانه با همکاری تمام واحدها و بخصوص دفتر همکاری های علمی و بین المللی، تاکنون دو دانشجوی خارجی پژوهش محور در رشته آموزش زبان انگلیسی جذب شده است./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار