مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: این بنیاد مسوولیت کامل ارزیابی و پرداخت خسارات آبگرفتگی بارندگی شدید ۲۵ آذر گذشته شهرهای کوت عبداله و اهواز را برعهده گرفته است.
کد خبر: ۸۱۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 07 January 2020

مسعود انصاریان با اشاره به فراخوان اخیر برای ثبت خسارت خانوارهای آسیب دیده ناشی از آبگرفتگی اخیر شهرهای اهواز و کوت عبداله مرکز شهرستان کارون در دفاتر پیشخوان دولت بیان کرد:ارزیابی خسارات و برآورد آن انجام شده و به زودی پرداخت بدون عوض به خانوارهای آسیب دیده شروع می‌شود.

وی گفت: پرداخت خسارات وارده به خانوارهای آسیب دیده از محل اعتبارات ملی بوده و دولت بخش مهمی از این اعتبار را به ذیحساب استانداری خوزستان واریز کرده و بنیاد مسکن پس از دریافت این اعتبار در چند روز آینده ،  توزیع آن را بر اساس ارزیابی انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان شروع خواهد کرد.

انصاریان به میزان پرداختی خسارت به خانوارهای آسییب دیده اشاره‌ای نکرد ولی افزود: پیش از برآورد دقیق خسارات توسط بنیاد مسکن ، بخشی به صورت فوری در اختیار سرپرستان خانوارها قرار گرفته است.

وی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران ، دولت پرداخت خسارات را به بانک مرکزی ابلاغ کرده و هم اکنون در انتظار مشخص کردن بانک‌های عامل و معرفی به بانک‌هاهستیم.

بیش از یک هزار و  ۵۷۳ واحد تعمیری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: براساس ارزیابی‌ میدانی ، یک هزار و ۵۶۶ واحد مسکونی و هفت واحد تجاری در جریان آبگرفتگی اخیر شهرهای اهواز و کارون خسارت دیدند که نیازمند تعمیر هستند.

انصاریان افزود: ۵۰ واحد مسکونی که به کلی ویران شده باید بازسازی شوند ضمن آنکه وسایل خانگی یک هزار و ۶۳۴ خانوار نیز آسیب دیده و یک هزار و ۴۳۳ واحد مسکونی نیز مشکل خاصی نداشتند.

خسارت سنگین به مردم ناشی از نبود سامانه جمع‌آوری آب‌های سطحی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان یکی از دلایل اصلی خسارت سنگین به مردم شهرهای اهواز و کارون در جریان آبگرفتگی ماه گذشته را نبود سامانه جمع آوری آب‌های سطحی و ناتوانی و کشش پایین شبکه فاضلاب برای هدایت آب‌های سطحی بیان کرد و افزود: بارش  بیش از ۷۳ میلیمتر باران در مدت ۲ ساعت سبب شد حجم زیادی از آب باران وارد منازل مردم شود و خروج آب با مشارکت‌ امکانات ملی و استانی حدود ۱۰ روز زمان برد.

وی گفت:اولویت اصلی کار عمرانی و نیاز اصلی در شهر کارون (کوت عبداله) احداث جمع‌آوری آب‌های سطحی است تا بار دیگر با معضل آبگرفتگی رو به رو نشود.

در جریان آبگرفتگی اخیرخسارات زیادی به اموال عمومی ، تاسیسات زیربنایی و شخصی مردم شهرهای اهواز و کوت عبداله وارد شد.  

دولت به تازگی ۴۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث شبکه های آب های سطحی و ساماندهی شبکه فاضلاب اهواز و کارون تخصیص داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار