مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تشدید نظارت بر توزیع انسولین قلمی باعث می‌شود این دارو به صورت قاچاق از استان‌ها خارج نشود و واقعا به مصرف بیماران داخلی برسد.
کد خبر: ۸۱۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 06 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ پریسا احمدی با اشاره به وضعیت توزیع انسولین در البرز اظهار کرد: انسولین مورد نیاز برای بیماران دیابتی به دو شکل ویال (تولید داخل و قدیمی ) و قلمی عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر انسولین ویال در استان به وفور موجود است و بیماران هیچ مشکلی برای تهیه آن ندارند ولی در خصوص انسولین قلمی باید گفت برای اینکه بتوان از قاچاق و خروج از چرخه مصرف آنها جلوگیری کرد، توزیع آنها در کشور تحت کنترل درآمده است.

وی توضیح داد: این یعنی اگر در گذشته تعداد زیادی انسولین قلمی بدون نظارت وارد بازار می‌شد، حالا نظارتی در این خصوص ایجاد شده تا بتوان به طور دقیق آماری از تعداد انسولین‌های توزیع شده در بازار و داروخانه ها به دست آورد .

این مسئول اضافه کرد: تشدید نظارت بر توزیع انسولین قلمی باعث می‌شود این دارو به صورت قاچاق از استان‌ها خارج نشود و واقعا به مصرف بیماران داخلی برسد.

وی ادامه داد: در سیستم رسمی توزیع داروی کشور، وارد کننده، توزیع کننده و مصرف کننده مشخص است و تشدید نظارت بر داروهایی مثل انسولین باعث می‌شود داروها به دست بیماران واقعی کشور برسد و به واسطه قاچاق از چرخه مصرف داخلی خارج نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار