رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: هفته گذشته ۱۲ نفر در استان دچار گازگرفتگی شدند.
کد خبر: ۸۱۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 05 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر مهرداد بابایی با اشاره به اینکه در دومین هفته از دیماه سال جاری کارشناسان پرستاری واحد ارتباطات و تریاژ تلفنی مرکز اورژانس البرز به هشت هزار و ۷۶۷ تماس تلفنی پاسخگو بودنده اند، اظهار کرد: در همین مدت تکنسین‌های پرتلاش اورژانس البرز برای انجام سه هزار مأموریت اعزام شدند.

وی تاکید کرد: در جریان انجام این تعداد مأموریت بالغ بر ۳۰۲ مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و دو هزار و ۶۹۷ مأموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی صورت گرفت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز در ادامه تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس البرز را در بازه زمانی مذکور هزار و ۱۷۷ مورد برشمرد و گفت: هزار و ۲۵۴ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

با گفته بابایی در هفته گذشته کارشناسان فوریت‌های پزشکی البرز به ۱۲ نفر با مشکل مسمومیت با مونوکسید کربن خدمات درمانی پیش بیمارستانی ارائه کرده‌اند.

وی با این توضیح که اورژانس هوایی البرز طی هفته‌ای که گذشت سه مأموریت هوایی را در کمترین زمان ممکن با موفقیت انجام داده است، عنوان کرد: طی این مأموریت‌های هوایی، اورژانس البرز موفق به نجات شش مصدوم بدحال شد که از جمله می‌توان به مأموریتی در روز پنجشنبه گذشته اشاره کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز در خصوص عملیات اورژانس در روز پنجشنبه (دوازدهم دیماه) برای رسیدگی به وضعیت مرد جوان ۳۵ ساله‌ای که در اثر بریدگی در ناحیه گردن و پارگی نای دچار خونریزی شدید و اختلال تنفسی شده بود، بیان کرد: پس از انجام اقدامات درمانی حفظ حیات توسط تکنسین‌های اعزامی اورژانس این مصدوم از مرگ حتمی نجات یافته و به دنبال انتقال سریع توسط بالگرد اورژانس هوایی و ادامه اقدامات درمانی به بیمارستان البرز انتقال یافته و بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت.

بابایی با اشاره به اینکه به گفته جراحان و متخصصین، اگر زمان انتقال مصدوم به بیمارستان طولانی می‌شد، مرد جوان هیچ شانسی برای ادامه زندگی نداشت، گفت: خوشبختانه در حال حاضر فرد مذکور در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان البرز در وضعیت مطلوبی است، هوشیاری کامل دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار